maandag 30 november 2015

Brusselmans: een mager beestje...

Laatste dag van november. Morgen begint de grote finale-maand. Daarna zit 2015 er weeral op. Hopelijk niet mijn laatste jaar. Daar ga ik toch van uit. Er is nog zoveel te doen, te lezen, te bekijken en te beleven. Plannen maken. Dat wil ook zeggen: geen tijd verliezen en er zuinig mee omspringen. Met die tijd! Om daarin te slagen moet een mens consequent kunnen/durven handelen. Ik geef een voorbeeld...
Het mag U verbazen, voor de hand liggend lijken óf zelfs choqueren, maar ik ben een fan van De Slimste Mens. Jaren terug een 'grote' zelfs. Ten huize Polo wordt bij regelmaat naar quizprogramma's gekeken op tv. Met het mes op tafel, Twee voor twaalf, Per seconde wijzer, De Canvascrack,... 'De Slimste' beschikt over een degelijk format met leuke varianten in vraagstelling en spelverloop. Dat werd heel wat minder toen de reclameblokken de kwisrondes gedurende meerdere jaren op het achterplan duwden. De opwaardering via een ommezwaai naar een aangepaste jury-formule was en blijft sterk afhankelijk van de desbetreffende bezetting. En dus is er een maar...


Ik draai niet langer om de hete brij heen en al evenmin rond de pot: als Herman Brusselmans op het programma staat kijk ik niet mee(r). Dan heb ik betere dingen te doen. Zoals nu dus. Laat die supersexist  zijn meelijwekkende ding maar doen op Vier. Ik hoef dat niet te weten. Tijd gewonnen om een blogske te plegen.  Of alleszins een poging tot. Die strandt op dit eigenste moment wegens te weinig inspiratie. Dus ga ik lezen: zit in de eindfase van Sprakeloos. Consequent zijn betekent ook: afmaken wat je begonnen bent. Vooruit dus, door de woordenjungle van Lanoye. Hoe dan ook veel hoogstaander en genietbaarder dan de beerput van dwangmatig vuilbekker Brusselmans....

1 opmerking:

  1. ik hou wel van die Brusselmans, zeker zijn boeken, bij de slimste heeft hij niet altijd sterke momenten, maar toch niet om niet te kijken

    BeantwoordenVerwijderen