donderdag 5 november 2015

Onzin...

Het zal je maar gebeuren: meer dan veertig jaar met de auto rijden en pas sinds drie jaar de alomgekende seizoenwissel voor de banden laten toepassen. Ben ondertussen op rust gesteld en rijd nu ook wat minder auto-kilometers. Toch voelde het alsof ik het licht gezien had toen ik besliste om twee keer per jaar die bandenwissel door te voeren. Veiligheid voor alles en baat het niet, dan schaadt het niet. Maar nu komt het: deze keer reed ik de bandencentrale binnen met 17 graden Celsius op de buitenthermometer. 
'Plus' zeventien... en dan heb ik een afspraak om er de zomerbanden af te halen. Ik snap er niks meer van. 
Naar goede gewoonte komt er bij Marco Polo dan een prentje om het onverklaarbare vorm te geven, of zoals ik het gewoonlijk stel: "Één beeld zegt meer dan duizend woorden." 


Gelukkig vond ik Google-gewijs deze prent in de blog van kliefje. Eind december 2010 nam zij op een inspiratieloos moment haar toevlucht tot deze cartoon. Ik vind het de ideale illustratie bij dit waanzinnige bericht, vooral omdat ik de pointe niet vat en er zelf al helemaal niet wijzer van word. Of toch wel? Winterbanden bij +17ºC : dan heb je natuurlijk geen donsdek nodig...

1 opmerking:

  1. En dan nog de vraag: zijn winterbanden echt nodig? Goed geprofileerde all-seasons zijn even goed. Op voorwaarde dat de rijstijl zich aanpast aan de weersomstandigheden. Maar dat moet ook met winterbanden. En als het echt "blizzardig" sneeuwt: kettingen.

    BeantwoordenVerwijderen