zaterdag 14 november 2015

Back to the 80's...

Gisteren ging het deksel heel voorzichtig van de ketel, vandaag voel ik mij gelanceerd en stoom ik meteen door naar het dak van mijn dromen. Ook in de jaren '80 was er af en toe iets te beleven, waarvan foto's ...
Tijdens een 8-daagse huttentocht, in pakweg 1983, stond ik aan de voet van de Bishorn, voor mijn enige sneeuwklim naar de top van een Europese 4000-er.
De gemakkelijkste die er op ons continent te vinden is. Le quatre mille des dames!! Ik kwam fluitend boven.
In de jaren tachtig ('taggetig' voor Kris Meertens)...
was het een populair allegaartje op de muzikale hitparades: Simple Minds, Bruce Springsteen, U2, Madonna en Michael Jackson bleven of werden klassiekers, maar Wham! en andere ELO's pikten meer dan hun graantje mee uit de publiciteitsruif. Toch waren het in die tijd vooral Kinderen voor Kinderen die het geweldig goed deden in ons Graspolder-home, waar we op het eind van het vorige decennium waren ingetrokken. Op politiek vlak was het de tijd van Thatcher, Reagan en Kohl, mocht Martens in België 9 regeringen lijde... leiden(!), ging Polen wat vrijer ademen dankzij Solidarność, hadden de Ieren af te rekenen met een regelrechte burgeroorlog, en zou Gorbatsjov met zijn glasnost en perestrojka voor de grootste omwenteling in Oost-Europa zorgen. Oh ja, hebt U toen ook de Millet-reportage van Paul Jambers gezien, zag U Star Wars en Indiana Jones of ging U mee 'doemdenken' met Koot en Bie? On top of the world...

1 opmerking:

  1. jaren tachtig ook voor den deze ONVERGETELIJKE TOP JAREN
    boven de 4000m daar ben ik alleen maar met het vliegtuig en bus (Peru) geweest
    dus, en opnieuw en dat wist je al RESPECT makker

    BeantwoordenVerwijderen