zondag 2 april 2017

Geen aprilvis...

Dank voor het wachten. Met opzet heb ik de blog een dag langer op non-actief gehouden. Het begin van een nieuwe maand lokt mij gewoonlijk wél, maar voor de start van de vierde pleeg ik tegenwoordig toch wat meer omzichtigheid en schroom aan de dag te leggen. 1 april: wat een straffe en knotsgekke verhalen werden er vroeger op ons losgelaten! Het was een plezier om daar op deze plek een extra zelfgefabriceerd verzinsel aan toe te voegen. Maar het vet is blijkbaar van de grappensoep en goede aprilvissen zijn heden ten dage ver te zoeken. Meestal ook te snel doorprikt omdat de moderne mens veel alerter is geworden, zeg maar voorzichtiger en/of achterdochtiger. Vandaar dus...

Desniettegenstaande wil ik U zo letterlijk als wel figuurlijk een beeld van gisteren voorschotelen. Geen grap, die uitnodiging van 'ons' Lijn, integendeel: het kwam zelfs dicht bij hemelse realiteit. Van onze kant was de inbreng een niet (meer) gebruikte tajineschaal. "Wil er iemand...?" De Facebook-vraag was nog maar net gesteld of de dame in kwestie was er al bij. Het kookrecipient zou van eigenaar veranderen. Niet komen halen, er volgde een beter voorstel: kun je het brengen, dan koken wij voor jullie. Niet getwijfeld, dat doen we. Lijn-Bus 13 (sic) van aan de voordeur tot vlak in de buurt van, en laat op de avond terug. Tussen die twee ritten een heel gezellig weerzien én aangename kennismaking, fijne babbel bij een overheerlijke maaltijd van Flavr home-chef Lucas Woorden en vakkennis schieten mij tekort om in detail eer te doen aan deze degustatie. Maar als ik zeg dat er gekookt werd met Duvel Tripel Hop "Citra"... Merci Katelijn, merci Lucas. Magistraal! 
Ik ga eens kijken of er niet nog ergens een schaal of pan of pot staat waarin kan gekookt worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten