zondag 30 april 2017

Als vanouds...

Hier zit ie dan, als vanouds weer op de homeo, hometrainer vóór de video. Nu ik het zo zie op de foto: dat schermpje mag iets groter voor een Polo op ruste. Laat dat maar een zorg voor later wezen. Nu 60 minuten trappen. Niet te zot, wel in 't zweet. Heel gewoontjes: 30 km aan een goeie 100 watt. Onderhoud? Doe ik in de fris-natte maanden al verschillende jaren. Deze keer toch weer iets nieuws gevonden: ik probeer eerst een sudoku 6* in te vullen voor ik naar de film mag kijken. Beginnersgeluk? Was klaar in 15 minuten. Daarna nog drie kwartier naar Flags of our Fathers gekeken. Als ik het sudoku-ritueel kan volhouden dan moet de film er in drie keer aan geloven. Ga mijn best doen. Ik heb, hoe kan het ook anders, de vervolgfilm hier net voor gezien: Letters from Iwo Jima. Beide prenten zijn geregisseerd door Clint Eastwood. Ze geven een beeld van éénzelfde strijdtoneel tijdens WO II vanuit de verschillende kampen. Het Japanse verhaal is behoorlijk sterk, ben benieuwd wat de Yankees er tegenover gaan zetten. Dit is 'maar' film, de realiteit zit dagelijks in de nieuwsbulletins. Als vanouds...

2 opmerkingen: