woensdag 3 mei 2017

Homo Positivus...

Wat is "niet te zot"? En wat is "er net iets over"? Wanneer, in wat en voor wie is dat het één of toch net het andere? Vragen waar ik het antwoord ook niet exact op weet, en waarbij ik mij dezer dagen nog meer "vragen" heb gesteld. Op totaal onverwachte momenten deed zich opnieuw wat gerommel voor op thoracaal gebied. Rikketik on the run. Was ik dan toch te snel weer aan de slag gegaan? Word ik oud en/of raakt mijn  moteurke  versleten? Er is deze keer geen opname aan te pas gekomen, wel telefonisch contact en overleg. Voorlopig wat bijkomende medicatie, en dat lijkt te lukken. Nu maar mijn verstand gebruiken, zeker? Dan toch in de uiterst beperkte mate dat daar bij mij sprake van zou kunnen zijn. Ik ga wat rust inbouwen. Het nieuwe sporten Jef G.?! Moet absoluut naar een voordracht van deze maestro. Met al deze beslommeringen staat de aandacht voor wat er in de grote wereld gebeurt op een laag pitje. Eerst voor eigen deur vagen, daarna bekijk ik wel wie er vooraan staat om een veeg uit de Poloiaanse pan te krijgen. Als die er nog komt, die veeg. Heb al wat tijd gehad en gebruikt om een en ander te overpeinzen. Daarbij stel ik vast dat, waar ik vroeger wel meer de sarcastisch-kritische weg bewandelde in mijn Mededelingen, de trend in de afgelopen periode  opgewekter is geworden. Het gejammer en geklaag mag eruit, naar de lezersbrieven rubriek van onze krantenboetiek. Positieve verslaggeving over eigen activiteiten, sport, reizen, boeken, foto's, natuur, theater en andere kunsten. Er is zoveel te beleven en te vertellen. Dingen in de kijker plaatsen die ikzelf mooi vind, graag heb en waar ik U en mijn omgeving een plezier mee kan doen. De Homo Positivus in mij blijft aan zet, meer dan ooit tevoren...

Remember ChickenVille? Morr Riz, Rusty, Robb'Ken, Guz Stav, Lou We, Mimi... en nu is het de beurt aan Philatus. Phil, de 'klootzak' die een sleutelrol krijgt toebedeeld in het verhaal. Dat maak ik er tenminste uit op. Weer een schitterende karakterkop erbij in wat een straffe historie kan worden. Can hardly wait. En vindt U dit een rare na wat ik hierboven schreef? Neen toch, het hoort erbij en ik reken op Jowan om er een topverhaal van te maken. Zijn cast mag er alleszins al zijn: een voor een juweeltjes, die creaties van hem. En ze passen perfect bij het karakter dat de kunstenaar hen toedicht.  Ga nog eens een kijkje nemen op de website. Ga voor een eigen verhaallijn en laat je fantasie gerust de vrije loop. Mijn verhaal wil je niet horen...

2 opmerkingen:

  1. Marco, ik weet, je draagt het hart op je tong, maar laat je inspireren door de geweldige Monty Python...Always look on the bright side of life! en ga gerust voor de homo positivus.
    Ik kijk er naar uit, maar doe het rustig en weloverwogen. Geen capriolen met het hart! Mi raccomando!
    Ciao

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voor bet zelfmoord commando uit life of bryan 😊

    BeantwoordenVerwijderen