dinsdag 5 januari 2016

Neem er even de tijd voor...

Uit de kijkcijfers mag blijken dat ik niet de enige was die het jaar in mineur heeft aangevat. Velen onder U zaten op 1, 2 en 3 dezer blijkbaar ook nog ingedommeld onder hun seuzeke en waren grotendeels van de wereld. Geen nood echter: van deze pauze maakte ik gebruik om zo goed als mogelijk te herstellen van de gisteren vernoemde slaptitude, én... om via een omweg in de spiegel te kijken. Terug te kijken naar meer dan veertig jaar geleden. Omdat de foto die ik gisteren plaatste bij het afscheid van Zjef Vanuytsel mij te recent voorkwam en geen beeld gaf van waar hij in mijn leven voor stond, ben ik op zoek gegaan naar beter materiaal. Dus nu deze prent uit de late jaren '60 van een troubadoursavond voor BRT 2 - Omroep Brabant.
Een frisse rebel van 24. Hij is er helemaal klaar voor...
Vandaar dat ik ook even terug grijp naar vergeten werk wat gisteren niet aan bod kwam en voor de jongeren onder ons wellicht, en evenzogoed voor  sommige ouderen daartussen, nog enkele onvermoede pareltjes kan bevatten:
"De Nacht" - "Als de dood toch ooit moet komen" - "Als je zomaar weg zou gaan" - "Zal je dan nog voor me zorgen" - "Tussen Antwerpen en Rotterdam"
Gewoon met de cursor op de liedjestitel klikken, openen en luisteren: weemoedige teksten, quasi parlando, met knappe tot schitterende instrumentale achtergronden. Echte luisterliedjes, om de tijd voor te nemen...

1 opmerking:

  1. dit is GENIETEN, Zjef we spreken eind jaren 60, begin 70? in het Atheneum van Antwerpen heeft men een kleinkunstenaar uitgenodigd, jawel de Zjef, genieten van begin tot het einde, mijn ontdekking van kleinkunst, met dank aan het Atheneum, geweldige kerel overigens die die avond volgens mij toch een 15tal pinten, tijdens het optreden achterover slaagt, wat hij ervoor en nadien heeft gedronken weet ik niet :)

    BeantwoordenVerwijderen