donderdag 21 januari 2016

Controle 4

Of zou het toch deze geweest zijn? Een fotografische getuigenis over een van de vele zeer sterke beelden en momenten in Des hommes et des dieux. Schitterende film waarin ik toevalliger wijze en "gelukkig maar!" terecht kwam toen ik tussen twee familiefeesten door op zoek was naar -godbetert- een samenvatting van Belgisch voetbal. Gelukkig stak Canvas daar een stokje voor. Was het de foto die er niet door kon, of is de bijdrage gecut omwille van de afsluiter waarin ik stelde dat "we" en "ze" nog veel konden leren uit deze rolprent. Het was trouwens mijn tweede kijk op de zaak. Ik zag de film al eens eerder op tv. Heerlijk langzaam en minimalistisch met fantastische non-acteer prestaties.
Ik kan hem blijven zien en ervan genieten... én leren!
Mag volgens mij nooit of nergens gecensureerd worden. Ook hier niet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten