maandag 25 januari 2016

Me and Mrs Jones...

Gisteren meldde ik U dat tussen een hele reeks andere bezigheden mijn hernieuwde aandacht voor NBA-wedstrijden een steeds grotere impact op mijn vrijetijdsbestedingspatroon verkrijgt. In een ver verleden, toen BBC Sport ook al uitmuntende programma's op het scherm toverde, brachten zij op wekelijkse basis zeer uitgebreid én kwalitatief hoogstaand verslag over het Amerikaans professioneel basketbal. Net als Mart Smeets dat toen deed voor de NOS. Alleen was het budget van BBC Sport vele malen groter zodat zij meer en beter beeldmateriaal konden gebruiken, én... er was een knappe Britse blondine die ik veel liever de fragmenten aan elkaar zag babbelen dan de Mart. Beautiful broadcaster Sally Jones!! En dus zat heer Polo op zaterdagavond, als er zelf niet moest gespeeld worden, in de zeer late uurtjes voor een Engels sprekend televisiescherm naar de wondere kunsten van Magic Johnson, Larry Bird, Doctor J, soms zelfs de jonge Michael Jordan te kijken. Het was een hele ontdekking, die later zijn gevolg en vérvolg zou kennen in het analyseren en bestuderen van mijn geliefde 'spelletje'. Adembenemend waren, toen al, de top 10 reeksen van mooiste scores, knapste dunks, blokshots... van de week. We hebben toen zelfs onze eerste videorecorder gekocht, speciaal met een slow motion optie, om de beste fases opnieuw en vertraagd te kunnen bekijken. In de pre-historie. Tegenwoordig ben ik de trotse bezitter van een NBA League Pass en kijk ik basketbal on demand: live, recorded full game, condensed game, highlights en video's. Het kan niet meer op.

Vrij regelmatig combineer ik de NBA-watch met een sessie op de hometrainer. Eerder werd dat in deze blog de homeo genoemd, juist: het veelvuldig samengaan van hometraining met video kijken. Maar af en toe zet ik mij nog wel eens rustig in de zetel, net als toen. En dan zeker bij speciale gelegenheden die zelfs jaarlijks herhaald worden. Die zijn er zat in de US van Amerika. Zoals een week geleden de MLK-Day. Martin Luther King Dag. Op zo'n avond wordt eer betoond aan de herdachte persoon of organisatie. Deze keer met het MLK-logo op de warming-up shirts bij de verschillende wedstrijden. Polo maakte er een eigen versie van voor "de derde maandag van januari" 2016. De wedstrijden zelf hadden alles om Doctor King te eren en het publiek te laten genieten: spannende Philadelphia@New York en Utah@Charlotte met telkens double overtime, Boston@Dallas en Houston@Los AngelesC met overtime en de pandoering die Cleveland thuis moest ondergaan tegen Golden State. Waarna coach Blatt zijn koffers moest pakken en Lebron James zijn goesting kreeg. Alles erop en eraan, alleen miste ik iemand om de verschillende samenvattingen aan elkaar te babbelen. Sally Jones...

2 opmerkingen:

  1. late night, dan herinner ik mij in de tijd de films op Duitsland waar al eens een (1 - één) blote boezem te zien was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eén boezem is voor mij nog altijd twee tetten, hé Boerske. Daar deed ik het toen ook voor... naar den Duits overschakelen (voor het zappen bestond)

    BeantwoordenVerwijderen