zondag 24 januari 2016

More Jobs to come...

Hopelijk kan het bij de voorgaande controles blijven. De vijf aparte edities staan er nog steeds, en dat is al een geruststelling. Wijze raad mocht ik ontvangen van Signore Spaghetti, die mij wees op de veelvuldige combinaties in twee-, drie- of ander meervoud die zich met vijf dubieuze items kunnen voordoen.
Grazie mille Guido, maar ik ga mijn vingers kruisen en hopen dat het nu in orde is. Anders komt er nog veel extra werk bij kijken en zal ik uw 'corragio' zeker kunnen gebruiken.

Het is echter meer dan tijd om de gewone blogdraad weer op te nemen en U op de triviale hoogte van mijn dagdagelijks bestaan te houden. Het mag een klein wonder heten dat ik hier nog een moment vind om mij op het klavier te storten. Dat zal wel aan de gedrevenheid liggen die spreekt uit nevenstaand portret, maar lezen en schrijven en bovendien nog tijd maken om een nieuwe fotoreeks te starten én een inhaalbeweging te maken op het gebied van NBA-wedstrijden volgen... dat alles gecombineerd met een regelmatig langere rit op de hometrainer.
Die drive pik ik elke keer op als ik een nieuw hoofdstuk weglees uit de Steve Jobs - biografie van Walter Isaacson. Het is een behoorlijk dikke turf die zich gelukkig vlot laat lezen en mijn aandacht gaande houdt om de vele (kleine) kantjes van de Apple-goeroe te leren kennen. Het vraagt wel een inspanning om de vele episodes en interpretaties van de Jobs-Apple-combinatie op een rijtje te houden, maar het loont de moeite.  Zo denk ik er een verklaring in te kunnen vinden waarom Jobs - in tegenstelling tot wat van der Zwaag in de gelinkte commentaar schrijft - het niet erg zou gevonden hebben om in de koopjesbak van de Action terecht te komen. Zichzelf of zijn verhaal vond hij niet zo belangrijk.
Zijn bedrijf en/of de daar geproduceerde Apple-producten daarentegen... daar zou enkel en alleen een eersteklas presentatie bij mogen passen. En terecht.  Ik doe mijn best om goed door het boek te komen, zodat ik met de nodige achtergrondinformatie naar de film kan. Die komt binnenkort ook in de Belgische zalen. Ondertussen is mijn nieuwsgierigheid gescherpt, en wil ik daarna zeker ook Becoming Steve Jobs van Brent Schlender lezen. Blijkbaar met een heel andere invalshoek. U ziet het, er staat mij en U nog een en ander te wachten: more Jobs to come...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten