dinsdag 6 maart 2018

Retour au Senegal - III

Voor alle duidelijkheid: ik ben nu blogsgewijs teruggekeerd naar Senegal en zit voor onze bungalow aan het strand. We hebben een on-Afrikaans frisse en winderige nacht achter de rug. Toch is er veel mist blijven hangen boven de oceaan wat voor een bijzondere breuk in de verlichting zorgt. Ondertussen doen ze daar op de scheidslijn tussen Noord- en Zuidelijk "Atlantische" Oceaan heel onstuimig hun best om na eb weer vloed te veroorzaken. Hierdoor ontstaat er een drukte langs de waterkant waar golven breken op de lavarotsen die het lange hotelstrand afboorden. De "madammen" die anders in de lagune mosseltjes en paarse krabben rapen komen bij woelig weer zee-egels zoeken tussen de rotsblokken. Ze kennen hun stiel blijkbaar goed. Na een goed uur is de oogst binnen en blaast de fleurige bende de aftocht. Volgeladen emmers met de gevulde schootdoeken er bovenop. Een rijke buit die ze in groep gaan afleveren. "Ook voor het hotel!" wist een van hen me te vertellen. Dat bleek nog te kloppen ook, maar wegens gastro-intestinale perikelen heb ik  er mij die avond van onthouden. De foto was voor mij voldoende deze keer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten