donderdag 15 maart 2018

Overlijdensberichten...

En thuis wordt een mens dan met de neus op onaangename en al even onvermijdelijke feiten gedrukt. Een vroege mail van ons aller Julia. Deze keer geen vrolijk nieuws, wel de mededeling dat ex-collega en PitoPlus-vriend Leo Smouts eerder onverwacht is overleden. We gaan  je missen op de bijeenkomsten, Leo. Morgen begrafenis. Zal er zeker zijn deze keer. Vandaag dan het bericht dat Bernard Verheyden, aka "Bompa Lawijt", definitief de volumeknop heeft dichtgedraaid. Waar is de tijd dat die bovenop de rots tegenover "Le Camping des Templiers" iedereen beneden opriep tot het "blote poepen-gebed". Dat herinner ik mij meer dan wat er nu over hem in de kranten staat. En dan was er het heengaan van Stephen Hawking. Daar moet ik weinig aan toevoegen denk ik, de media doen meer dan hun best. Heb wel al gekeken naar de snelle programmatie van The Theory of Everything, film gebaseerd op de memoires uit zijn eerste huwelijk. Straf verhaal, aangrijpend verfilmd en met een schitterende acteerprestatie van Eddie Redmayne in de rol van de gerolstoelde astrofysicus. Voor een keer wekten de reclame-pauzes geen ergernis in mij op. Het waren momenten van reflectie die me toelieten de vele beklijvende situaties uit het verhaal nog eens te overpeinzen. Om dan finaal te kiezen voor deze twee afbeeldingen bij het bericht. Een quote die er toe doet en een geleende tekening uit een post van Raf W. Te bekijken vanuit meerdere standpunten. Is er toch meer dan één waarheid...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten