zondag 22 oktober 2017

A Day In The Life...

De uitstap naar Brugge heeft zijn sporen nagelaten. Wat mij wel eens meer overkomt heb ik ook deze keer niet kunnen vermijden. De tafel met t-shirts, cd & dvd's en andere memorabilia was strategisch zeer goed opgesteld.  Als één van je kompanen je daar nog eens op wijst is dat echt teveel van het goede en dus ben ik met mijn zwakke vlees nog maar eens door de krakende knieën gegaan. Niet dat ik het erg vind, integendeel. Deze aanwinsten zorgen ervoor dat ik de overgang van late zomer naar aankomende herfst op meer dan aangename wijze doorkom. De 2 CD-verjaardagsuitgave van Sgt. Pepper's zit hier elke dag voor minstens enkele nummers in een of ander weergave-apparaat. Op de foto hierboven ziet U een momentopname uit "A Day In The Life", nr 13 in de tracklist. Nadat het eerste groot crescendo met de 4 x 40 strijkers zijn toppunt heeft bereikt valt op de geremasterde jubileum-cd exact na 2'15" een magistraal stiltemoment. Ook daarin waren Lennon & McCartney grootmeesters. Het hele huis fleurt ervan op. Klassieke muziek waarvan ik, zoals gezegd, voorlopig elke dag met mondTjesmaat geniet... De DVD-opname van The Analogues' Pepper's Show spaar ik nog even op. Hoe lang of tot bij welke gelegenheid? Geen idee. Iets voor met kinderen en kleinkinderen? Muziekgeschiedenis...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten