dinsdag 29 augustus 2017

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet...

Ons recentelijk verblijf in Praag laat zijn sporen na. Zij het niet puur fysisch en qua welbevinden, want daarover heb ik hier en nu absoluut niet te klagen. Maar mijn aandacht is daar getrokken door strakke verlichting en kunstige éclairage van nachtelijke stadsgezichten. En dat is wel blijven hangen. Hoe is het anders te verklaren dat ik bij een tussenstop en overnachting op onze weg naar de volgende reis-/ vakantiebestemming in het zuiden dit beeld overhoud van Le Marché Couvert in  Villefranche sur Saône? Niet het allermodernste gebouw in die stad, edoch qua verlichting mag het er zijn. De Vagabondage die op nevenstaande poster wordt aangekondigd hebben we gemist wegens enkel en alleen tussenstop en veel te laat op pad. Misschien op de terugweg? Wat we wel zagen en een vermelding waard achtten was deze dubbel over elkaar gegraveerde steen bij de ingang van een passage doorheen het oude stadhuis aldaar. L'HOSTEL DE VILLE 1660 met daarover heen MAISON COMMUNE AN QUATRIEME DE LA LIBERTE. Om maar te zeggen dat ze daar tijdens de Revolutie ook zuinig omsprongen met de materialen. Geen idee wat ik er anders "achter" moet zoeken. Alles bij elkaar mag mijn mededeling gezien worden als een bevestiging van wat in de hoofding dezer gesteld wordt: wij doen het rustig aan, in twee dagen naar het zuiden met tijd voor een verfrissende avondwandeling en een meer dan gedegen nachtrust. Nogmaals dank aan vriend Pietro voor zijn goede raad: "Chi va piano, va sano e va lontano"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten