donderdag 10 augustus 2017

Hopeloos achter de feiten aan...

Heer Polo pleit schuldig: "Ik loop als een amateur achter de feiten aan." Tegelijk besef ik voor het eerst de draagwijdte van deze dubbel gecrosste uitdrukking. Niet zozeer het gat dat ik laat vallen naar de actualiteit toe, maar vooral de hopeloosheid waarmee ik mij in alle drukte uit de wielen laat rijden. Paf, aan de kant van de blogweg en toekijken hoe het peloton mij 'heet van de naald' voorbijraast. Verzachtende omstandigheden? Ik vind van wel: er viel dan ook zoveel nieuws te rapen deze voorbije dagen. Maar toch: schuldig! En niet in het minst ten opzichte van de nieuwe Queen of Track & FieldNafissatou Thiam
Wat een straffe madam! Op een week na één jaar geleden pakte ze ook al eens fors uit tijdens de OS in Rio. Iedereen zo fier als een Belgische pauw maar trots kan wezen. Tegelijk echter onze bescheiden adem inhoudend met de vraag hoe lang ze dat zou kunnen uitzingen. Al minstens twaalf maanden weten we nu. Goud in Rio en nu weer goud in Londen. Met tussendoor een 7000+ prestatie op  de elitemeeting in Götzis. RESPECT !!! 
Wat heb ik daarnaast nog te vertellen over het WK Atletiek 2017 in het nog lang niet geBrexitte Londen? Dat we met z'n allen blij mogen zijn dat de door BBC georchestreerde Bolt-show niet tot het gaatje ging. Too mutch show ain't good for anybody. Heer Polo heeft zo zijn bedenkingen bij hoe het er in de entourages van Bolt, Ronaldo en andere Neymar's aan toe gaat. Hoe de media daarop inspelen en het supportersvee voor de mercantiele publiciteitskar spannen. Even naar de feiten: alle aandacht ging naar Bolt, een hele dag lang Bolt-down tijdens de rechtstreekse op BBC 1&2. Zo goed als alle camera's gefocust op de meest mediageile hardloper van het circuit. Op het eind van de race ziet iedereen dat hij niet wint. Maar wie dan wel? Ook Polo wordt mee in de luren gelegd en merkt pas tijdens de herhaling in slow-motion dat Justin Gatlin onderaan in beeld komt en nog net sneller is dan Christian 'de kleine' Coleman en Bolt himself. Na té veel herhalingen, waarbij de regisseur waarschijnlijk hoopte toch nog een invalshoek te vinden die de grote Jamaicaan als vermoedelijke eerste over de meet laat komen of de anderen ergens een voet op verboden gebied ziet zetten... blijft ook live nog de meeste aandacht naar de ereronde van hun held en kijkcijferkanon gaan. Het Londense publiek laat zich dan weer met onsportief boe-geroep van zijn smalste kant zien, euhh... : "horen".  Gatlin is de dupe: als meervoudig dopingzondaar, maar vooral uitgespuwd omdat hij het feestje van en met Bolt verstoort.
Niet echt mijn zjat koffie... !!! 
Verder wil ik mijn bewondering voor het schitterende atletiekstadion aan de Theems onder stoelen noch banken steken. Prachtig!! Vooral de verlichting is fenomenaal. Maar toch nog even over die stoelen en die banken, die waarop de deelnemers aan de kampnummers hun beurt mogen afwachten. Een afdakje, een koepeltje, een zeil, een soortement van abri? Nooit van gehoord? Of dacht de organisatie dat het in augustus niet zou regenen op Engelse bodem? Dan weten de polsstokspringers en de kogelstootsters ondertussen wel beter. Die nemen bij een volgende gelegenheid hun eigen paraplu's mee: zeker is zeker. Kwestie van niet achter de feiten aan te hollen...

1 opmerking:

  1. wat een atlete!!!!!
    en iedereen dit deze prestaties al "normaal" begint te vinden
    straf heel straf

    BeantwoordenVerwijderen