vrijdag 11 augustus 2017

2BE409202...

In de vorige bijdrage mocht ik tot mijn niet geringe genoegdoening op atletische wijze een inhaalmanoeuvre realiseren. Zodoende hangt mijn blogkarretje   opnieuw aan de locomotief waarmee de actualiteit door ons leven raast. Razendsnel... De lofzang aan het adres van "gouden" Nafi was terecht en kwam nog net op tijd.  Toch bleef ik na afloop met een ei zitten. Eentje dat ik snel wilde leggen, maar dat ik niet meteen kwijt kon. In deze tijden van Fipronil-verdwazing is zoiets allerminst simpel. Het mag, het kan, maar of ik er nog iets zinnigs over te vertellen heb is dan maar de vraag. Maakt het nog wel iets uit of er van enige zinnigheid sprake kan zijn in deze zaak? Waar het "allemaal" begonnen is gingen we pas veel later weten. Of helemaal niet, zelfs nooit.  Of nu net weer wel: een Belgische firma heeft het verboden product doorverkocht aan een Nederlands bedrijf, dat actief is in heel Europa. En dus komen we stap voor stap te weten waar datzelfde "allemaal" terecht gekomen is. De berichten volgen zich steeds maar sneller op: België, Nederland, terug naar België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Roemenië... Maar ook buiten Europa: Hong Kong was ook al aan de beurt. Heel deze affaire stinkt. Niet naar rotte vis deze keer, maar naar geïntoxiceerde eieren! "Blijkbaar geen gevaar voor de volksgezondheid" kunnen de communicatie-verantwoordelijken ons niet snel genoeg op de mouw spelden. Tsjernobil kon hier ook geen kwaad natuurlijk. Wel de groeten goed afspoelen, of bij nader inzien toch maar beter niets uit de eigen tuin eten. Nu dus de eieren. De boerensector heeft weer een reden om naar Europese ondersteuning te hengelen. Misschien zelfs terecht. Maar wat gaat er gebeuren met de aanstichters van dit alles? Of mogen zij nog maar eens de dans ontspringen? Die bedoeling hebben er zeker al gehad, als ik lees dat de verdeler zijn bedrijf alweer had opgestart onder een andere naam. We zitten er toch maar mooi mee: Dioxine 2.0 ? Heer Polo had nog een paar eieren in het koelvak liggen. Naar gewoonte eet ik 's morgens af en toe toast met ontbijtspek en daarover twee spiegeleieren. Heb ik vanochtend ook gedaan.  Eerst de code op het ei ontcijferd: lotnummer 2BE409202. Staat niet op de lijst van teruggeroepen producten en lijkt dus "veilig". Schaaltje gebroken, eitje gebakken. Eet smakelijk. En vanaf nu geen last van schaamluizen...

1 opmerking:

  1. bij de eerste berichten had ik al iets - dees komt ni goe - en elke dag meer besmetting en meerdere landen - ni goe bezig

    BeantwoordenVerwijderen