dinsdag 28 maart 2017

Walter, Wim en Werner...

"Ach zo'n café
Café met een lage zoldering
en geen wc, voor dames apart..."

En verder nog:
"Want zie, de nieuwe wet is
Dat zo'n café niet net is
De zoldering te laag is
Het licht er veel te vaag is
En dat er alle vrouwen
Hun plas op moeten houden
Omdat er geen wc is
Die veilig en privé is"


Alzo zong Herman "Herre" van Veen anno 1972 in zijn "Adieu Café" op het album "in Vogelvlucht 2". Maar dat was zonder de Vlaamse overheidsdiensten gerekend die toen nog aan hun opgang moesten beginnen. Nu, 45 jaar later, zijn ze - mogelijks aangestoken door des Herren von Veen's nostalgie - begonnen aan een remake van hun sanitaire installaties. 't Is te zeggen: geen vrouwen apart meer, zoals in het liedje, maar genderneutrale toiletten. Dat wil ik nog begrijpen, vooral 'omdat' of net 'hoewel' het gaat om terug-grijpen. Begrip dus, maar waar ik niet bij kan met mijn kleine Polderverstand is dat een commissie er samen met een serie adviseurs eerst 2 - twéé hele!! - jaren heeft over gedaan om bijstaand logo heruit te vinden. Het gaat waarschijnlijk ook nog een hele duit kosten om die voorlopig eerste 120 'nieuwe' logo's te realiseren en te placeren op de juiste deuren. Met alle respect...

Als er nog een paar van die stickers over blijven wil ik ze graag hebben. Betalen is geen punt, overheid: dat doe ik toch al uit gewoonte en meer dan genoeg voor alles & nog wat. Ja, ik zou er graag enkele hebben om cadeau te doen aan mijn neven Walter, Wim en Werner Coppieters...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten