dinsdag 21 maart 2017

Raf & Robb'ken...

Hoe lang al? Een paar weken?? Een paar weken geleden... Tegenwoordig kan men zoiets perfect en binnen de kortste keren - twee drie muisklikken - checken: het was op 5 maart dat deze foto verscheen op de Facebookpagina van de heer in kwestie, en hij staat er nog steeds. Hele straffe  foto, sterk beeld, niet zomaar een prent, van de hand van Lieven Dirckx. Met daarbij de vraag en aankondiging in één: "Ik zoek een titel voor mijn nieuwe solo-voorstelling. Liefst 1 die bij de foto past!" Raf Walschaerts, de grote helft van Kommil Foo, den dikke zoals hij zelf zegt (op aangeven van de kleine, de kale, de Mich) is er wel vroeg bij om dit al vrij te geven. Fier op zijne foto waarschijnlijk. En over de reacties zal hij ook wel niet klagen: meer dan 3000 in getal, en het mag duidelijk zijn dat de gedachtenkronkels van de achterban onmiskenbaar de Kommil Foo-stempel dragen. Hij maar lachen, grinniken, monkelen, schuddebollen en zuchten bij het lezen van dit alles. SCHOFT krijgt  zeker een straffe opvolger. Wacht maar... 

Terwijl ik door datzelfde Facebook zit te scrollen stoot ik op een zeer aparte creatie. Gepost vanuit een bekende, maar misschien net daarom geheel onverwachte hoek. Heel apart en toch herkenbaar. Heer Polo gooit zich op de google-robot en binnen de kortste keren zit ik bij Morr Riz. Dit is 'em. Knappe karakterkop én rare vogel. En dan kom ik terecht op Chickenville waar Jowan vertelt over zijn impressies, gevoelens, teken- en schilderwerk. Ik ontdek er  ook de andere figuren: Rusty, Lou We, Mimi, Guz Stav en Robb'ken. Ben benieuwd wat hun verhaal wordt. Zeker eens bezoeken: klik. Een absolute aanrader. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten