donderdag 26 januari 2017

Gedichtendag 2017

Na de positieve maar ook behoorlijk jachtige start van het nieuwe jaar vind ik na enkele weken weer mijn innerlijke rust. Peis en vree en abondance. Tijd en goesting om wat dan ook te doen. Zoals...? Bij hoge uitzondering een rondje stofzuigen, een vroeg-ochtendlijke acte de présence in de garage voor een comfortherstelling van mijn "vrijheid". Of mij toch nog maar eens laten vangen aan "gedichtendag"? Uitgedaagd door dochter-Bieke-lief? Ik neem met veel plezier de handschoen op...

Karamellenvers in vijf coupletten en minuten

Zal ik vandaag
op simpele vraag
toch maar een versje schrijven?
Of heet dat "poëzie bedrijven"?

Een versje op de voor-
en eentje aan de achterkant?
Eentje voor ons beide
of ook één voor de rest van 't land?

Eentje dat zoëven
nog snel-snel diende uitgeschreven?
En eentje om héél even
een coole climax te beleven?

Dit rijmen hier gaat veel te vlot
't zijn karamellen van het leesgenot.
Zó sta ik weer op heel glad ijs.
Een scheve schaats. Geen Nobelprijs.

De poging is dan wel gewaagd
maar net daarom nog niet geslaagd.
Er zit geen lijn in, geen stramien
Ik geef mezelf een twee op tien...

© marco - marrek - o'polo

1 opmerking: