dinsdag 23 oktober 2018

Revalideren en andere leuke dingen...

Tijd om nog eens terug te grijpen naar wat er zich op leeskundig gebied zoal afspeelt ten huize Polo. Had gedacht dat ik er na de Methusalem-sprint wel even de riem zou afleggen. Neen, dus... direct overgeschakeld naar een hogere versnelling. Net iets te zwaar om zonder onderbreken door te stoten? Dan maar even pauzeren na het eerste deel van die nieuwe "hap". Lesje geleerd. Kom daar later nog wel op terug. Even leek het erop dat al mijn aandacht nu naar het revalidatieprogramma zou gaan. En veel heeft dat niet gescheeld: oefenreeksen van 12 herhalingen, statische kracht, trappen met 1 of 2 krukken, rondjes op de hometrainer voor de souplesse en als het even kan een korte wandeling om nog te genieten van de laatste zomerse herfstdagen. Nu mag een mens ook daarin niet overdrijven. Weet ik uit eigen ervaring, en als het "te" wordt moet die mens - indien in voldoende mate voor handen - zijn verstand gebruiken. Had  schoonbroer Marc na een laatste bezoek niet enkele boekentips doorgestuurd? Jazeker, en La Pola heeft weer uitstekend biblio-werk gedaan. Op die manier kwam De bekeerlinge van Stefan Hertmans  op de leestafel naast mijn huiselijk ziekenhuisbed terecht. Hertmans brengt een mix van middeleeuwse geschiedenis met zijn eigen hedendaagse belevenissen tijdens het schrijven van dit boek. Doet het in een stijl die mij uitermate bekoort. Zelfs de overvloed aan beschrijvende opsommingen kan mij op deze manier niet storen. Waar de verhaallijn terug op gang komt past de schrijver zijn vertelstijl aan en ben ik meteen weer mee. Ook wat de locaties betreft: heel wat dorpen en steden stonden in het verleden op onze zomerse reisroutes waardoor de verhaalomgeving mij bekend voorkomt.  Een boek dat ik maar moeilijk opzij kon leggen en dus op enkele dagen doorheen was. Wat mij betreft "een aanrader".

Nadien was er dan weer tijd voor de Bulls, Lakers, Spurs, Knicks... en dat allemaal in de meest verrassende combinaties. Het seizoenbegin van de NBA is veelbelovend: kwalitatief basket, spannende matchen, tot en met een eerste knokpartij die in de samenvatting dan weer netjes wordt weggeknipt. Verder nog enkele buzzerbeaters om de match te beslissen en ook al een paar overtimes. Wat wil een basketbalfan nog meer? Genoeg vrije tijd om al die wedstrijden te volgen natuurlijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten