zaterdag 6 januari 2018

Start van een twijfelaar...

2 januari had ik als rustdag ingeroosterd. Bleek achteraf nog niet zo slecht bekeken. De jaarwisseling zelf heb ik met de nodige horten en stoten moeten ondergaan. Van oud op nieuw zo goed als 24 uren in bed. Moe, flauw, plat... Dat had mij voor de kerst ook al parten gespeeld, en nu dus "opnieuw". Geduld en rusten. En dan toch maar weer in actie. 3 en 4 januari werden na heel lange tijd, en volgens plan, nog eens aan het basketbalspelleke gewijd. Op het veld dan nog wel. Waar het allemaal ooit begon voor mij, in Essen. Op vraag van Joris VM enkele trainingsmomenten met zijn U12 ploegje. Toffe gasten, jongens en meisjes. Leuke sfeer en goed gewerkt. Ieder op zijn niveau, naar godsvrucht en vermogen. Daags nadien had ik stramme spieren en stijve knieën. Maar hield er wel een verdomd goed gevoel aan over... 

Eind' 2017 was als naar gewoonte gewijd aan het picturale jaaroverzicht. Wat die foto's betreft kan ik U melden dat het Antwerpse Havenhuis met de meeste aandacht is gaan lopen, terwijl foto's 1, 2 en 9 dan weer de meeste/beste commentaren kregen. 2018 lonkte al snel, maar of ik er echt werk van zal maken?
Ondertussen hebt U allicht gemerkt dat ik wat heb bijgeklust op Facebook. De zwart/wit foto-challenge vanwege "ons klein" heeft mij dagelijks een eerste stapje helpen zetten. En dus is de twijfel die de kop had opgestoken, wegens gezaaid tijdens en vanwege mijn minder blakende periode van welbevinden, verdwenen. Stap voor stap, met kleine beetjes. Kwestie van weer op dreef te raken. Als opener geen vijf-voor-twaalf, maar wel iets in dien aard. Edoch, "geen uitleg" was er gevraagd. So, no comment...

Waar ik wel een woordje uitleg bij verschuldigd ben is deze foto. Driekoningen, 6 januari. Hij kwam eerder al eens in het blogstuk voor, maar vanochtend heb ik mij voorgenomen om vanaf nu dé Jos en zijn drie kompanen op te voeren als MP's enige echte "drie koningen".  En vanwege de prikkel door de lopende challenge telkenmale in zwart-wit. Hiermee hoop ik dan maar dat de twijfelaar in mij zijn 2018-start niet heeft gemist...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten