woensdag 27 juli 2016

Pikachu volgt Polo...

Het moest er dan toch van komen: Pokémon Go is een regelrechte rage geworden. Een heuse hype! Veel onschuldiger gelukkig dan het walgelijk terreurnieuws waarmee we tegenwoordig dagdagelijks om de oren worden gemept. Een combinatie van deze twee zou er voor kunnen zorgen dat Nintendo definitief een plaats verwerft in de geschiedenisboeken en kandidaat Nobelprijs voor de Vrede 2016 wordt. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om naast gecartooneerde stripfiguurtjes ook virtuele maagden aan te bieden op dit spelplatform. Aangezien de geradicaliseerde strijders toch allemaal over een mobiel contactapparaat beschikken. In plaats van aanslagen te plegen zouden zij misschien kunnen verleid worden tot de jacht op maagdelijke Pokéma's. Hebben zij ineens iets anders om handen, hoeven ze geen terreur te zaaien en komen ze toch aan hun hemelse trekken.  Voor mijn part mogen ze op deze manier meer dan 70 maagden vangen, veel meer zelfs. Als ze maar geen zotte dingen meer doen...


En dan nu de hype! Gisteren fietsten wij in de richting van en omheen het MAS. Een MASsa volk op de kaaien en rond de dokken, zoals het hoort op een zomerse vakantiedag. En tussen al die mensen zagen wij er wel "12" zonder Smart- of iPhone in hun handen. Al de rest slenterde, slofte, wandelde, stapte, marcheerde, rende of fietste met hun mobieltje in de voorkeurhand, stijf voor zich uit. Af en toe alleen, maar meestal in duo of met een klein groepje. Iedereen lijkt wel op stap en op zoek. Ze versnellen, ze kijken in het rond, ze lopen naar de hoek van de straat en staan dan plots met wazige blik voor zich uit te staren. Gevonden? Jong en oud in beweging. Goed zo, zitten ze tenminste niet thuis en geïsoleerd op de bank of voor de pc te gamen. Maar het blijft een gek zicht. Net zoiets als toen ik voor het eerst iemand 'op zijn eentje' in het ijle zag babbelen: wandelend voor mij uit, op de fiets en zelfs in de auto. Toen vond ik dat te gek: handenvrij mobiel telefoneren. Maar dit ziet er nog komischer uit. Maar goed: Pokémon Go dus...

Als ik dat nu zelf ook eens zou proberen? Maar dan op een geheel eigen Poloiaanse wijze. In de oude MMP bestond de mogelijkheid om U op te geven als volger. Ik bleef daar steken op 20. Vanaf vandaag kan dat ook hier: in de rechterkolom staat nu een nieuw "Marco Polo's Volgers"-gadget. Alleen maar klikken op "Volgen"  is al voldoende. Wie er helemaal bij wil horen stel ik voor om in Uw Google-account een profielfoto aan te maken met een originele Pokémon/Pikachu. Dan speelt U écht mee in mijn eigenwijze zoektocht naar zoveel mogelijk Pikachu-volgers. De eerste is er al. Wie volgt er...??

1 opmerking:

  1. Dit gaat mijn begrijpen ... way far out ... voorbij , Marco. Ik volg wel op de fiets ..'

    BeantwoordenVerwijderen