maandag 21 maart 2016

Grijze lentestart...

Vandaag is officieel de 'kalenderlente' van start gegaan. Grijs en al even pover als de mislukte Primavera van zaterdag en de ondermaatse Crocky Cup-finale van gisteren. Ik begin me meer en meer te ergeren aan al die opgeklopte mediatoestanden. Zichzelf en hun broodheren naar de mond pratende commentatoren trachten zaken recht te trekken of bij te kleuren, maar maken de boel alleen maar erger. Eén ellendige pot nat. Gelukkig werkt mijn spontaan afweersysteem in deze omstandigheden steeds beter en is mijn rechterduim nog altijd snel genoeg om tijdig weg te zappen. Soms slaag ik er zelfs in om het gebeuren totaal te vergeten, laat staan dat ik er naartoe zou leven. Dientengevolge heb ik dan ook niet de minste last van een 'wat-zou-ik-nou-missen' gevoel. Heerlijk toch. 

Laat mij maar vlug een frisse neus halen. Het grijze wolkendek levert een natuurlijk neutrale achtergrond op om de schaarse uitingen van wat als lente moet doorgaan in beeld te brengen. Voilà, de wilgenkatjes staan niet alleen in de krant maar ook hier in volle bloei. En ze poseren heel 'gewillig'. Dat zit hen waarschijnlijk in de genen. Het is natuurlijk iets totaal anders dan in het donker geknepen te worden veronderstel ik. Maar goed, het was een kort beknopte wandeling en de foto-oogst is dan ook navenant. 


Thuis wacht er mij nóg belangrijk werk. Na een lange periode van bestel-stilte heb ik me nog eens op de Esprit-aanbiedingen gegooid. U weet wel, een van mijn favoriete websites als het over vestimentaire ontwikkeling gaat. Bij regelmaat vind ik er mijn 'goesting' en dan zijn het de rechter wijs- en/of middenvinger die hun diensten bewijzen. Zo snel als de duim zapt, zo vinnig zijn deze twee bij het intikken van de bestelknoppen. Enfin, het is scrollen en zoomen, vergelijken en aanpassen, in het winkelmandje droppen, de bestelling afronden en betalen. Al even snel zijn de nieuwe hemden in huis. In mijn ijdele zelfzekerheid was ik bij m'n standaard XL gebleven. Deze keer viel de hele handel een maatje te klein uit. Geen erg: inwisselen, de nieuwe serie checken en nu kijken bij welke broeken en vesten ieder exemplaar best tot zijn recht komt. En kijk, ook hier is er plaats voor lente-grijs...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten