zaterdag 30 september 2017

Under African Skies...

Het zal een mens maar gebeuren om op latere leeftijd (eindelijk) nog de beslissing te nemen en een poging te wagen om verder alcoholvrij door het leven te gaan. Niet onder enige dwang, wel fantastisch mooi uitgelokt. Vanuit een totaal onverwachte hoek. De vraag is natuurlijk of het gaat lukken, maar de bedoeling is er en tot hiertoe gaat het onvoorstelbaar goed. Nooit gedacht dat mij dit nog ging overkomen. Een dikke week geleden zag en hoorde ik Sven De Ridder & co in het laat avondprogramma op de boot van Gert Verhulst. Het gespreksonderwerp over alcohol, verslaving, afkicken of gewoonweg stoppen heeft toen à la minute iets in mij geraakt en een proces in gang gezet. Met een intercontinentale vlucht in het directe vooruitzicht kon dit zeker geen kwaad. Dat ik daarna de tanden op elkaar zou moeten zetten om zonder alcohol een groepsreis te overleven nam ik er dan maar bij. Elk begin is moeilijk en wie niet waagt, niet wint. Ik ben ondertussen een week verder en het experiment verloopt beter dan verwacht. Heb nu besloten om mij te smijten en er vol voor te gaan. Daarom vertel ik het hier, opdat al mijn vrienden en kennissen het zouden weten. Mocht  ik een terugval hebben dan mag iedereen mij met hoongelach overvallen, terecht wijzen en deze uitdaging nog eens in herinnering roepen. Wrijf het mij dan gerust onder de neus en confronteer mij met m'n zwaktes. Pek en veren weet U wel?! De uitdaging is groot maar ik kijk er enorm naar uit. Zou enig mooi zijn mocht het lukken. Tussentijds ga ik U zeker op de hoogte houden van mijn vorderingen in deze. Met wat geluk weet ik de restanten van wat ooit een mooie en productieve  collectie hersenverbindingen was te behoeden voor de totale ondergang. Een verDuveld intrigerend perspectief.
En dus vraagt U zich af wat de titel van deze bijdrage daar mee te maken heeft. Helemaal niks, maar die stond er al voor ik met zicht op de duinen begon te bloggen. Dit bericht vond ik baaie relevanter dan wat ik eerst in gedachte had, vandaar. Dat andere leest en/of hoort U later wel...

2 opmerkingen:

  1. geweldige uitdaging makker - Door Wilskracht Sterk - op de moeilijke momenten kijk je maar even naar je polsbandje

    YES YOU CAN XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie uitdaging - ik hield het ooit 20 jaar vol, na een weddenschap dat ik een jaar lang geen alcohol zou drinken en vooral omdat heel wat mensen mij toen toch alcohol probeerden op te dringen (ik werd fanatiek anti). Tot ik in de woestijn in Australië ineens goesting kreeg in een pint ... maar ik drink nog steeds met mate en af en toe bij gelegenheden nu ... Succes alvast!

    BeantwoordenVerwijderen