donderdag 7 februari 2019

Het klimaat is haar ongunstig gezind...

Gisteravond de slag om "Groen" bijgewoond. Er viel heel wat te beleven, zij het dat niet alles van de bovenste actieplank kwam. Spelcombinaties en doeltreffendheid konden er mee door, maar de interpretaties vanwege de reglementair aanwezige spelbeoordelaars lieten van bij de aanvang te wensen over. Niet of te laat ingrijpen vertaalt zich in deze meestal in wedstrijdontaarding, maar dat viel in de Sneppenbos-arena nog behoorlijk mee. Erger was het met de invloed die de zwakke en twijfelachtige start van de arbitrage had op het publiek. Zowel de uit- als thuissupporters deden hun best om aan het scheidsrechtersduo duidelijk te maken dat zij niet gediend waren van hun" natte vinger"-beslissingen en tussentijds "mijn neus bloedt"-gedrag. Vaders, moeders en verdere familieleden die luidkeels hun ongenoegen uiten hebben er nog nooit voor kunnen zorgen dat de scheids plots "beter" ging functioneren. Ook gisteravond niet. Het werd op die manier een heel bizarre wedstrijd, die als heenmatch in de halve finales voor de Beker van Vlaanderen-Basketbal totaal waardeloos is gebleken. De resultaten van een heen- en terugwedstrijd bij elkaar optellen is voor mijn geliefde basketbalsport meer dan een stap terug. 't Is winnen of verliezen, maar niet meer gaan puzzelen en optellen waardoor in het voetbal die dubbele confrontaties ook steeds meer van hun totale spankracht verliezen. Maak er dan een "best of three" van zodat elke match zijn waarde behoudt. Neen, deze halfgare formule kan mij echt niet bekoren. Oxaco-Gembo  100-102... en op 26 februari spelen ze verder, maar dan zonder mij.

Maar ik wou het eigenlijk over het klimaat-gedoe hebben. Dat "Groen'"was voldoende om mij even van mijn à propos te halen en een ommetje doorheen de basketbal-actualiteit te maken. Over Schauvliege had het hier moeten gaan, en haar ontslag. Gevolg van een zoveelste accident in haar brokkenparcours. What a Joke... Want inderdaad, de slagkracht van de sociale media en de onmacht om met de gevolgen daarvan om te gaan zijn niet te onderschatten. Aan haar gelaatsuitdrukking te zien is zij zelf ook niet helemaal content met hoe de zaken gelopen zijn. Het ongunstige klimaat...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten