vrijdag 7 september 2018

Een hele tele-tijd geleden ...

Met deze flitsen we zowaar nog eens twee afleveringen terug in de blog, en 62 jaren in de tijd. Het mag dan zijn dat heer Polo zich heel recentelijk een nieuw uiterlijk heeft aangemeten, mijn favoriete "von Saksen-Coburg en Gotha" heeft in de loop van zijn jaren ook een ferme metamorfose ondergaan.  Als koning de eed afgelegd op het moment van mijn geboorte, toen hij er nòg pieper uitzag dan op nevenstaande postzegel. Die beeltenis dekte in 1956 een 3BF-lading, oftewel 7,5 eurocent, en misschien kon je er toen een kaart of zelfs een brief mee versturen... die dan ook nog tijdig ter bestemming kwam. Wie weet? Wat ik wel weet, en dat dankzij de serie BOUDEWIJN die ik pas nog bekeek via vrt.nu, is dat het uiterlijk van "onze" koning in de loop der jaren minstens zo fel veranderde als zijn innerlijk blijkbaar evolueerde. Het was soms hard, niet altijd even netjes en hij kon behoorlijk koppig zijn. Wat een leven ook. En dat alles liet zijn visuele sporen na. In 1993 was het dan ook een hele andere die voor de laatste keer op vakantie vertrok naar Spanje. Toch een docu-reeks die ik met veel aandacht tot mij heb genomen. Een mens is ooit te oud om te leren, en dus maakte ik er nog maar eens gebruik van... Leve de postzegel en de tele-tijd machine!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten