maandag 3 september 2018

Eerste schooldag en zo meer...

Een klasfoto uit ver vervlogen tijden. Dat moet vandaag mijn tegenwicht zijn om de stortvloed aan eerste-schooldag-foto's te pareren. Niet moeilijk dat er zoveel drukte is op straat en het maar niet vooruit wil gaan op de baan. Man, man, man...
Al die foto's moeten genomen worden, gewoonlijk meer dan één - dat kan veel beter - en de zus staat er niet helemaal op - lach nu ook eens een beetje - toon uw nieuwe boekentas - enz en zo verder...
Als de kleine dan eindelijk de schoolpoort voorbij is begint het fb-posten, tweeten en whatsappen meteen want iedereen moet toch weten dat het schooljaar begint. Alsof wij dat niet weten. Oeps ja, ik bijna niet meer want al zeven volvette jaren uit de running. Zonder spijt en met een goed gevoel. En dus grijp ik terug naar een klasfoto van mijn tweede kleuterklasje, bij zuster Fernanda (1955-1956).  Zo ging dat er in die tijd aan toe: de meisjes toen al op de eerste rij en de deugnieten achteraan. Hoe erger, hoe dichter bij de non...

Verder heb ik vandaag niet veel te vertellen. Tegen beter weten in om 9 uur toch maar naar radio 1 geluisterd. Start van het nieuwe seizoen en daar horen nieuwkomers bij. Neem nu Karolien Debecker. Een mens zou denken: Jan Hautekiet weg, eindelijk... want alles beter dan. Maar het kan dus nog erger. Lef en zelfvertrouwen te koop, dat wel, maar zonder enige moeite laat ze het eerste kwart van haar uurtje volledig in de soep draaien. Switch tussen muziek en aankondiging blijkt een onoverkomelijke hindernis, in- en uit-faden is al even moeilijk en ook de insteek kan mij niet bekoren. Wil m'n oordeel kunnen verantwoorden, en zit nu kort te "herbeluisteren". Ook even doen, niet te geloven! Er is nog niks aan gewijzigd en ik hoor haar na een kleine 20 minuten dus zeggen: "... mijn allereerste uitzending voor radio 1 en het systeem crasht al." Niks fout gedaan? Neen hoor, het systeem. Dat wordt een topper, snel overschakelen... en naar de "homeo". Ben de voorbije week terug in gang geschoten om een minimum aan souplesse en conditie te bewaren. Dat ga ik binnenkort goed kunnen gebruiken. Om mijn uren te vullen heb ik van zoonlief Game of Thrones - seizoen 1 in bruikleen. Ben echt benieuwd...

1 opmerking: