zondag 1 juli 2018

Bloedhete valreep...

Net als vorig jaar rond deze tijd moeten we ons doorheen enkele dorre en meer dan warme weken worstelen.  Heb mijzelf streng toegesproken om in deze de neiging tot domweg kopiëren te weerstaan. Een "copy-paste" van het toenmalige Konijnen op het droge lag zomaar voor het grijpen. Niet gedaan dus, en mijn dierbaar lezerspubliek gespaard. Het zou toch weer over een bruingeel zomergazon gaan, en hoe ik daarmee wél kan leven. Wat dat betreft zal de natuur zich hier te lande wel herstellen. En anders is er altijd nog die andere kant van de heuvel, waar het gras... Inderdaad, net als de cover van mijn laatst gescoorde bibliotheekboek. Was op zoek naar een klein formaat om vlot in de reistas te stoppen. Alfabetisch begonnen en bij de "B" al meteen prijs. James Baldwin. Naam van de schrijver deed (heel in de verte) een belletje rinkelen. En ook de info op de boekenflap sprak me wel aan. Ben er alvast aan begonnen, en de eerste twee kapittels klinken veelbelovend. De rest kom ik in noordelijker oorden wel te weten. Op een queeste naar de broodnodige verkoeling? Net op tijd, oftewel: op de bloedhete valreep...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten