donderdag 19 juli 2018

Verkoeling gezocht....

Het heeft geen moeite gekost, maar wel organisatie en discipline: tijd vinden om al die Duivelse wedstrijden te volgen in de eindfase van het WK terwijl we een tweeweekse rondreis maakten doorheen Lapland. Door het oog van de naald na een prachtige partij tegen Japan, dat zagen we nog op eigen bodem. De overwinning tegen Brazilië beleefden we al mee in Zweden,  terwijl we de halve finale tegen de Fransen meepikten op Noord-Noors grondgebied. Tenslotte was er die wedstrijd om de bronzen plak die gewonnen werd tegen een stelletje al te overmoedige maar ook uitgebluste Engelsen. Dat laatste zagen we dan weer gebeuren in Finland. Proficiat Rode Duivels! Het smaakt naar nog...

Uiteraard waren het niet deze voetbalmatchen die ervoor zorgden dat U weer een paar weken gespaard bleef van mijn blogistieke strapatsen. Het waren de reis, the journey, de daytrips en de bijhorende belevenissen die mij als naar gewoonte deden besluiten om pas achteraf de indrukken te filteren, wat foto's te selecteren en U derhalve een gekuiste versie van mijn reiservaringen aan te bieden. Ook nu weer in een korte reeks en rond eenzelfde thema. Ik zoek nog even naar een gepaste titel voor de serie, én naar wat verkoeling om mijn gedachten zo helder mogelijk te formuleren. Een verfrissende avondwindje kan al wonderen doen. Bij deze bent U ook meteen gewaarschuwd: heer Polo is terug in het land. Met alle mogelijke gevolgen van dien. Juist op tijd ook om een spannende Tour-etappe mee te pikken. Mijn eerste dit jaar, en al direct met aankomst op de Hollandse Berg. Verkoeling verzocht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten