zondag 3 december 2017

December 2107...

En voor we het goed en wel beseffen is het wederom december. Gaat het bij U ook zo snel? De start was winters, hoewel niet fanatiek. Regen werd heel even natte sneeuw en van koud ging het naar kouder. "Koudst" is voorlopig nog niet aan de orde, en dat willen we graag nog even zo houden. De weersverwachtingen spelen momenteel geen belangrijke rol in mijn dagdagelijkse planning. Tijdens de afgelopen week kwamen er 6 polderwandelingen en 5 homeo-sessies op de teller. Niet fout voor een oude krijger als heer Polo, vind ik. De buit aan Galloway-foto's is rijk, en hier op de Mac terug te vinden in de mappen "Jong Volk Polder" I tot en met VI. 't Is al een hele collectie geworden. Regelmatig bekijken, knippen, oordeel bijsturen, deleten... En hopelijk de beste overhouden. En dan de volgende dag weer aanvullen met nieuwe kiekjes? Zin om ze eens te bekijken? Spring gerust eens binnen. Altijd welkom. Toch moet ik U iets bekennen: december-gewijs ben ik net als vorige jaren aan de voorbereiding van de FOTO TOP12 begonnen. Dat liep deze keer vlotter dan verwacht, zo vlot zelfs dat alles al klaar staat in de draft. Misschien iets te vroeg? Zou kunnen, maar toch ga ik het erbij laten en vanaf 20 december e.k. mijn selectie op U loslaten. Zoals ze er nu staan. Buikgevoel gevolgd. Hoorde ik gisteren nog tijdens een Homeo-rit. Tom Dumoulin in College-Tour, heruitzending op npo3. Wat te doen als een keuze moet gemaakt worden 'in het leven'? In eerste instantie je buikgevoel volgen, er dan heel goed over nadenken en er vervolgens geen spijt van krijgen. Te simpel? Kort door de bocht? Ja, hij is dan ook wielrenner...

En dus vond ik dat het tijd werd voor iets anders. Bij gelegenheid komt er nog wel nieuws en een prentje over het jonge poldervolk, maar nu eerst dit. Bij de Kennis&Blufkwis "Met het Mes op Tafel"  -npo2 dan weer- is het steevast de aankondiging voor een muziekvraag. En hier is dat niet anders: heer Polo is begonnen aan een eerste afspeellijst op zijn Spotify-account. Ja, helemaal in de slipstream van al die lijsten en lijstjes, TOP12 tot en met 2000, om er het lopende jaar mee af te ronden. En dus staat er sinds enkele dagen een "Marrek Luistert..." op Spotify. Er wordt nog elke dag aan gewerkt, en af zal ie nooit helemaal zijn. Maar zo kan U bij eventuele interesse ook luisteren naar wat mij inspireert tijdens het teksten brouwen. Om het geheel toch op enigszins winterse wijze af te ronden en mijn zeer geacht publiek voor te bereiden op wat mogelijker wijze komen kan voeg ik hierbij ook twee non-bestiale indrukken uit de hier zo vaak opgevoerde Hobokense Polder. Beide keren op de terugweg na een Galloway-fotoshoot. Kleuren die een mens blij maken. En een verse stapel brandhout. Gaat niet voor deze winter zijn, moet zeker nog een jaar drogen. Maar hij ligt klaar.

1 opmerking:

  1. Hey Marco, ik heb de familie Galloway ook al een paar keer gaan 'schieten'. En voor mij is het niet ver om eens binnen te springen; Dus ...

    BeantwoordenVerwijderen