donderdag 7 december 2017

Ik heb zoiets van...

Sint en Piet hebben hun werk gedaan. Terug naar Spanje, even uitblazen aan de costa en daarna alweer voorbereidselen treffen voor de komende "editie 2018". Ik heb dan zoiets van: het kinderfeest is geweest, laat nu de oudjes maar mee uitkijken naar de Kerstman. Die brengt toch feest voor iedereen, of niet? Het zal erop aankomen om tussen de festiviteiten door de nodige me-time te voorzien en onszelf vrij te maken om te beseffen hoe luxueus het er hier dagdagelijks aan toegaat. Het kan natuurlijk alle kanten uit, en eigenlijk hoeft dat geen probleem te zijn. Het keert en het kantelt, het slaat om en het stagneert. Dan gaat het weer maar een keer over de klimatologische omstandigheden. Of ze het nu leuk vinden of niet, in deze zullen ook de groentjes van de Polder hun comfortzone moeten verlaten en absoluut een inspanning  leveren om naar de toekomst toe de nodige aandacht te blijven trekken...

Een tekst die echt nergens op slaat. Nog erger en zinlozer dan wat U hier doorgaans te verteren krijgt. Toch heb ik er een reden voor. Neen, niet het feit dat vandaag "de meest irritante uitdrukking" uit ons Vlaamse idioom werd bekend gemaakt. Wel het feit dat deze onthulling opgefleurd werd met een prachtige foto van de enige echte "tweedelige" dikke van Dale. Groot Woordenboek der Nederlandse Taal,  uitgegeven bij Martinus Nijhoff. Leuk eigenlijk, en naar de toekomst toe heb ik dan iets van: geef die groentjes ook wat me-time zodat ze zich dagdagelijks binnen hun comfortzone kunnen uitleven. Veel gekker moet het niet worden veronderstel ik. Laatste warme knuffel, Piet...

1 opmerking:

  1. zeker nog met kleinkinderen een geweldige tijd - de gezichtjes wanneer ze een snoepje in hun schoentjes vinden :)
    jawel de sint vindt ook de weg in Duitsland :)

    BeantwoordenVerwijderen