dinsdag 9 mei 2017

Rietveld en een beetje Mondriaan...

Hoewel er hier, behoudens nog enkele aritmische cardio-opstoten en bijhorende passages op de spoedafdeling, geen echt nieuws te  melden viel bleek er de voorbije dagen toch een substantiële verhoging waar te nemen in de bezoekersaantallen op deze blog. Curieuzeneuze mosterdpotten...?? Of gewoon een meervoudig voorgevoel dat "den deze" toch weer eens uit zijn pijp ging komen? Goed gegokt mensen, want vandaag ben ik hier met een naar omstandigheden bijzonder positief en blijmoedig verhaal. Ga mét mij even terug naar het verslag over ons bezoek aan het streekmuseum van Eersel. Waarover daarin met geen woord gerept werd en deswege in de pen,  in dit geval het klavier, bleef zitten speelde achteraf een heel aparte rol en evolueerde tot een meer dan leuke bijkomstigheid die ik mij tot in lengte van dagen zal blijven herinneren. Bij het verlaten van het museumgebouw wierpen wij  een snelle blik over een mini-expo van plaatselijke kunstenaars e.a. ambachtelijken geïnspireerd op het werk van Mondriaan en Rietveld. Daarbij een door de plaatselijke schrijnwerker gerepliceerde interieurset van deze laatste: twee kratstoelen met bijzettafel. Men kon erop bieden en... Snel een papiertje ingevuld, bedrag erop - "voor de lol natuurlijk" - en mijn mailadres ingevuld. Je weet maar nooit, maar snel vergeten en al helemaal niet meer op gerekend. Tot er een week geleden een berichtje uit Eersel in mijn mailbox viel: "Geachte heer, met grote vreugde kunnen wij u melden..." Ik maak het kort: dat ik de winnaar van de bieding was en de prijs mocht komen ophalen. Wist zelfs niet meer exact hoeveel stuks. Bleken niet in de auto te kunnen. Dan maar de grote middelen: lichte vrachtwagen gehuurd mét chauffeur. Die ziet U hier na de transportdienst: twee uurtjes heen en weer door de Antwerpse Kempen naar De Acht Zaligheden in Eersel. Prachtig toch, die meubeltjes én de chauffeur. Iedereen blij, zelfs heer Mondriaan die de Kewloxkast op de achtergrond mocht inkleuren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten