donderdag 24 november 2016

Nieuwe vlaggen dekken de oude lading...

Meevieren hoe iemand uit je naaste omgeving 40 gaat worden is op zich al een belevenis. Om te beginnen een heel weekend lang. Daarna als kers op de taart nog op en neer naar A'dam voor een verrassingsact als "mama en papa" op de verjaardag zelve heeft nog iets extra. Hij wist van niks, zij had het geregeld. Toppertje!! Werd een gezellige avond. Overnachting 'ten huize van' lag voor de hand. Relaxed ontbijten terwijl de jonkies al op het sportveld stonden. Het leven van gepensioneerde ouders... Van de gelegenheid gebruik gemaakt om eindelijk het vernieuwde Rijksmuseum te bezoeken. Midweekse voormiddag, laagseizoen, weinig volk, geen drukte. Uitgebreid genieten op een bankje bij de N8W8. Die Rembrandt toch, die kon er wat van. Hangen nog een hoop andere werken van hem. Zeer de moeite als U er de tijd voor kan nemen. En dan ging ik ook maar eens naar het derde, waar een aangepaste ruimte voorzien is voor 1950-2000 met de focus op Cobra. Zag daar voor het eerst dat De Vierkante Man van Karel Appel uit 1951 dateert. Dacht even dat ik in de spiegel keek, zo een gekke uit het spiegelpaleis van de Sinksenfoor. Die "51" doet het hem natuurlijk. En dan schiet mij iets te binnen: deze kan, zonder afbreuk te doen aan mijn leitmotiv, eindelijk op waardige wijze mijn Facebook-profielfoto vervangen. En zo geschiedde. Gisteravond, na een gezapige autorit huiswaarts, heb ik de stap gezet. Tot groot jolijt van menig 'vriend' aldaar. But I still "Keep the Faith". En dus ging ik verder op de  verjaardagsflow. Blij en dankbaar dat ik erbij was. Herinneringen opgehaald aan mijn eigen veertigste kantelpunt, dat maakt daar onvermijdelijk deel van uit en schudde iets wakker in mij. Da's verdorie 25 jaar geleden. Dat vierde ik dit jaar zelf toch. Mijn 65ste. Ook met vrienden en ook uitbundig. Heb er toen niet bij stilgestaan, maar het had ook mijn "40 + 25"ste kunnen geweest zijn. En dus mocht na de profielfoto vandaag ook de omslagfoto eraan geloven. Niet echt origineel, maar in al haar grijzigheid dekt deze vlag wel perfect de voorhanden zijnde lading...















Geen opmerkingen:

Een reactie posten