woensdag 23 november 2016

HBD in Teuge...

Met een paar rustdagen na de vorige 'post' blijft er nog een kleine maand om te duimen. Als ik de vele reacties lees - waarvoor mijn dank - dan doe ik er misschien goed aan mij een ferme pot vaseline aan te schaffen. Zoals er massaal en enthousiast met opgestoken dikke duim-emoticons wordt gestrooid in de Facebook-commentaren! Krijg er voorwaar kippenvel van. Ik mag er niet aan denken wààr al die duimen een plekje gaan vinden. Vandaar en dus voor alle zekerheid: veel vaseline.  En vooral veel rusten: het duurt nog ruim vier weken. Ongeveer evenzo lang als we te gaan hebben tot de enige echte  FOTO TOP12 - 2016 van wal steekt. Bij ieder einde van de voorbije jaargangen kwam er telkens een ultieme reeks van 12 prenten aan bod. Zelf gekozen. En dat begon al in 2005. Het wordt dus de twaalfde reeks van twaalf. 144 zullen het er dan geweest zijn, als ik de aankomende serie tot een goed einde weet te brengen. Zoals ik het nu terug zie waren er vooral in het begin veel familie-, herinnerings- en bewerkte foto's bij. Pas later ging de aandacht meer naar de foto om de prent, de beeldtaal op zich of gewoon het visuele aanvoelen van de maker zelve. Enfin, we gaan er ons niet druk over maken. Er resten nog 29 dagen om op de achtergrond te sleutelen aan die finale twaalf. Ondertussen doe ik alhier en voor U allen 'zo gewoon mogelijk' verder...

Laat dat 'gewoon' nu juist de totaal verkeerde insteek zijn om U over het voorbije weekend te berichten. Het was er eentje om in te kaderen. Iedereen die erbij was weet wat hij of zij niet gemist heeft, en prent zich dit in alle dankbaarheid voor eeuwig en drie dagen in het geheugen. Polo Junior, aka The Braminator, Mister Brambilla of gewoonweg den Bram blies verzamelen in Teuge. Een mens wordt niet ieder jaar 40 en dus wilde hij een memorabel feest bouwen. Dat is het zeker geworden: de dichtste familie en de meest boezemige vrienden en vriendinnen mochten hun hartje eens goed komen ophalen in en om De Slaapfabriek.  Een droomlocatie gebouwd en ingericht met internationale uitstraling in hartje Gelderland. Details zijn er voor de deelnemers, en die blijven dan ook onder ons. Ik kan U wel met de hand op het Polo-hart verzekeren dat ik dit nog nooit heb meegemaakt en ook voor geen goud had willen missen. Merci Bram & Shanthi voor de fantastische organisatie, jullie hebben ons allemaal heel gelukkig gemaakt. Merci 'iedereen': Jan & Cora, Ranil, Markus, Anke, Hans & Kimberley, Dimitri & Noemi, Tillo & Lilly, Mo, Lat-Dior & Nynke, Pieter & Ellen, Dennis & Sofie, Frank & Bieke en niet te vergeten La Pola in hoogsteigen persoon. Bedankt voor de fijne gesprekken, de toffe wandeling, het gezellig samenzijn,  de dolle verkleedpartij, de spelletjes, de kwis, het samen koken, de ontspannen tafelmomenten, het hele weekend. Iets vergeten? Met volle teugen genoten in Teuge, en ja: "Gelukkige verjaardag Bram !!!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten