maandag 20 juni 2016

In 'Optima' forma...

Het is nog even wennen aan de nieuwe invalshoek en de verlichting moet nog bijgesteld worden, maar de klus is grotendeels geklaard en mijn nieuwe bureau is een feit. Stelde ook niet zoveel voor: om tegenwoordig nog te falen bij de montage van een IKEA-meubel moet je wel een echte kluns zijn. Ik dus niet. Alles liep gesmeerd en met de hulp van La Pola zelfs als het alom gekende 'fluitje van een cent'! Om mijn oude rug en versleten heup te sparen kan ik vanaf nu vlot wisselen tussen zittende en staande bezigheden aan de bureautafel. Sommigen onder U hebben het misschien al in de gaten, anderen dan weer niet, maar deze passage werd in staande houding toegevoegd aan de kladversie van de nieuwe publicatie. Ook dat is even anders, maar zeker niet onaangenaam. Wat een luxe om via een simpele druk op de knop telkens weer naar een aangepaste werkhoogte te kunnen overschakelen. Het zal er nu op aankomen om niet in de oude gewoonten te vervallen en steeds zittend aan de slag te gaan. De kracht van verandering: zelfs via de blog kan ik nu 'staande' het woord tot U richten. Ik moest meteen ook maar eens testen of het nuttigen van een Duvel op tooghoogte geen ongunstige invloed heeft op het productieproces. Ik verwacht weinig problemen...

Waar er wel problemen zouden moeten zijn is bij de Optima Bank. Vorige week kwam een en ander aan het licht en moesten er dringend maatregelen getroffen worden. Selfmade man Jeroen Piqueur, die om het zacht uit te drukken geen onbesproken reputatie heeft, had in een niet zo ver verleden de assistentie ingekocht van de zwaar verbrande ex-SP.A-minister Luc Van den Bossche. Verder liepen daar nog wat illustere lobby-figuren rond die als niet al te koosjer bekend staan. De overlapping van bevoegdheden en vooral de daaruit voortspruitende belangenvermenging zorgen ervoor dat als het deksel van deze put wordt gelicht het in Gent en wijde omgeving wel eens behoorlijk kan gaan stinken. Maar gaat dat alsnog gebeuren? Er is weer zoveel 'ons kent ons' mee gemoeid dat het net als vorige keren bij mijnheer Piqueur én vader Van den Bossche waarschijnlijk tot jarenlange procedureslagen en bijhorende verjaringen zal leiden. We houden het voor U, én voor de verandering, in de gaten.

Waar enige verandering alvast tot positieve resultaten leidde is in het kamp van de Roze Druiven. Grote leider Wilmots is dan toch bezweken voor de druk van buitenuit - en het gemor onder het voetvolk? - en had enkele wijzigingen doorgevoerd in de ploegopstelling voor match 2 tegen Ierland. Zoals gezegd: met gunstig gevolg. Tijdens de eerste helft bleef het bij proberen, maar na de rust werd het heel wat beter. BEL - IER 3-0. Net als zovelen moet ik toegeven en ook durven schrijven dat het goed was: eerlijk is eerlijk. En net als evenzoveel anderen verwacht ik overmorgen bevestiging tegen de Zweden. Als ik nu nog verder zou gaan laat ik mij meeslepen in de hele heisa omtrent het EK gebeuren, edoch daarvoor verwijs ik U door naar de vaderlandse kranten. Misschien wordt 'derde keer' wel echt de goede tijdens deze campagne: in optima forma en doorgaan...

Om af te sluiten leg ik U een bericht voor van mijn verslaggever ter plaatse in Rome. Daar wordt de ravissante Virginia Raggi burgemeester en gaat de komende jaren dus regeren over de Palatijn en nog zes andere heuvelen in de buurt. Goed nieuws voor Bart De Wever. Op cultuurhistorische gronden heeft hij altijd een jumelage met het klassieke Rome voorgestaan, maar om zijn gekende anti-voetbalistieke redenen werd daar al meermaals een stokje voorgestoken. Met deze propere madam op het Romeinse 'schoon verdiep' komt er echter een opening in de onderhandelingen en is de kans op verandering in de Antwerps-Romeinse betrekkingen groter dan ooit. Of mevrouw De Wever die toenadering ook ziet zitten is nog maar de vraag. Voor Bart kan het niet meer stuk: verandering van spijs doet immers eten en met een beetje goede wil verkeert hij binnen de kortste keren weer in optima forma. Forza Virginia...

2 opmerkingen:

  1. In Optima forma: advocaat Dirk Van Gerven (voorzitter Raad van Toezicht FSMA) laat zijn cliënt J.P. in de steek. Maar een onderzoekscommissie zal "klaarheid" verschaffen. Al hoor ik nergens nog de naam Van Gerven...
    Virginia: waren alle politica maar zo. Gaan stemmen in een bijna doorkijkbloesje...Moet kunnen. Hoop echt dat ze lukt in haar idealen en dat er geen gek haar doodschiet of -steekt. Blijf het volgen. 't Is wat anders dan Berlusconi en co.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weer heel wat gebeurd en intussen weekje verder en optima stilaan uit het nieuws - yep - de mannen gaan weer goed weg geraken

    BeantwoordenVerwijderen