dinsdag 25 augustus 2015

What happened in Paris, stays in Paris...

Wat stond er U en mij de volgende dagen nog te wachten?
Dat vroeg ik mij af toen ik een punt zette achter de vorige bijdrage.
Wat U te wachten stond? Daar heb ik geen flikker mee te maken, toch?!
Hoe het mij vergaan is, dat wil ik in 't kort wel even kwijt aan U. Er is weer een groot tijdsgat gevallen tussen deze en de vorige editie. Vooreerst zorgde het mooie weer van midden augustus ervoor dat ik meer aan genieten en luieren dacht dan aan bloggend schrijven of enig ander prestatiegericht handelen. Hoewel: er dienden tussentijds weer koffers gepakt. Het was de tijd van ons jaarlijks weerkerend midweek avontuur met de kleinkinderen. Dat is ondertussen een mooie traditie geworden, en deze keer zijn we voor het eerst de landsgrens overgetrokken. Snel even de Thalys op, en hop naar Parijs. Daar valt altijd wel wat te beleven. Verhalen zat! Veel Oooohh's en Ahhaaa's...!! En veel plezier gemaakt. Moeilijk om er één hoogtepunt uit te halen. Foto's bij de vleet waar Joke, Wout, Witse én ook de twee oudjes in het gezelschap heel wat bij te vertellen hebben. Maar er een uitkiezen is een té zware opdracht.
Dan doen we het zo: heer Polo kan al lang niet meer tellen hoe dikwijls hij in de Lichtstad is geweest, en al evenmin hoeveel keer hij op Île de la Cité voorbij het Hôtel-Dieu is gelopen. Maar nog nooit was ik er binnen gegaan, en al helemaal niet in de tuin. Deze keer dus wel, en wat staat daar centraal op de trappengalerij...

Onze drie helden schuiven een voor een aan op de pianokruk en brengen elk een mooi stukje muziek ten gehore. Knap gedaan, en voor mij zonder enige twijfel het hoogtepunt van de week! Un grand merci à vous!! Een 'specialleke' stond ons dan weer te wachten bij de Sacré Coeur: basketspelers van UMASS die een Europese toer afwerken en graag mee op de foto wilden. De Sweverkes ook natuurlijk! 

We proberen de herinneringen te bundelen in een diavoorstelling en misschien schudt La Pola nog wel een fotoboek uit haar oma-mouw. Meer details kan U bij gelegenheid krijgen ten huize Polo, alwaar ik U met graagte en tot op zekere hoogte ons verhaal zal doen.  Want we hebben afgesproken dat "What happened in Paris, stays in Paris!" Zo houden we dat hopelijk nog heel lang vol...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten