dinsdag 4 augustus 2015

HBD...

Happy Birth Day, Happy Book Day.

Nu ik mijn Scandinavisch zesluik achter de rug heb laat ik met een gerust hart het structurele weer wat varen en spring met grote vreugde van de hak op gelijk welke bereikbare tak. Het blogstramien gaat opnieuw wat losser ogen, de regelmaat wellicht evenzo. Afhankelijk van het weer. Wat biedt er zich het eerste aan?
Bij heer Polo zijn boeken nooit ver weg. Dat weten mijn naasten maar al te goed, en dus is verjaardag in mijn geval heel dikwijls synoniem van boekendag. Ook nu ik de kaap van 64 heb gerond. De Demonen van Leonard Cohen door Francis Mus kwamen al aan bod, wegens gekregen tijdens de Lapland-reis. Een hoogstaand werk waarin ik mij met periodes helemaal laat wegzinken en op geleide wandeling ga door de poëzie van mijn idool. Ik zei het eerder al: niet gemakkelijk, en dus met mondTjesmaat te consumeren. Daar hebben ze hier dan ook weer wat op gevonden: Eleven Rings, een masterpiece van Phil Jackson. Een van de meest bekwame, begeesterende en succesvolle coaches uit de NBA-geschiedenis.  Een lichtend voorbeeld tijdens mijn coachesperiode, en nog steeds. Dat mij een enorm plezier werd gedaan met een gesigneerd exemplaar hoeft geen betoog. Ook hier gaat het stapsgewijs en ben ik zuinig om de vele episodes uit zijn carrière tot mij te nemen. Het is of de leesduivel zelf ermee gemoeid is: om alle kleine gaatjes tussen 'Phil' en 'Leonard' te vullen is er een handige Read this...-fotografiehandleiding van Henry Carroll aan toegevoegd die met kleine hapjes een massa  technische tips en praktische weetjes serveert.
Te warm om te werken? Te nat om buiten te zitten? Te lui om veel te doen en toch te moe om nog lang te lezen voor het slapen gaan? Lectuur op maat: Polo's size..., past perfect in mijn dagschema!!
Alvast bedankt iedereen, ook coach Jackson voor het antwoord op mijn dank-sms: "I'm glad you liked it."
Kippenvel...

1 opmerking:

  1. Marco - Polo ons SMS level with the big Phil - mateke je maakt het alleen maar erger en erger voor je vrienden :)
    binnenkort ne volgende blogger op het net - als dat maar goed komt :)

    BeantwoordenVerwijderen