dinsdag 2 april 2019

Een verschil van dag en nacht...

Zo gaat dat met page-turners, die heb je uitgelezen voor je het goed en wel beseft. Deze lag al enige tijd te wachten op mijn boekenplank: 1793, de debuutroman van Niklas Carl Bosson Natt och Dag. Paste perfect in mijn huidige stroom van bijzondere belevenissen en andere kunstzinnige ervaringen. Voor een goede recensie maak ik het u én mij gemakkelijk. Klik op het jaartal hierboven en in de cultuurbijlage van Trouw leest u wat zij ervan vinden. Daar sluit ik mij geheel bij aan. Het mag dan al een verschil zijn van "dag en nacht", maar net zoals ik eerder Fien Leysen heb gefêteerd voor de speciale ervaring die ik mocht beleven bij haar "event" wil ik ook de heer Natt och Dag dank zeggen voor het leesgenot dat hij mij met deze roman heeft bezorgd. Zo alomvattend, spannend, rauw, meelevend, beschrijvend en beklijvend. Geheel in de ban en tot de laatste pagina aan toe zeer aangrijpend. Hoe schudt iemand zo'n eersteling uit de schrijversmouw? Ik kan er alleen maar van genieten en... u dit boek ten stelligste aanbevelen!

1 opmerking: