zaterdag 28 april 2018

Celts, Celtics en The Crucible...

Er staan nog wel enkele klussen te wachten, maar het weer zit niet mee. Ik schuif de hand- en spandiensten dus met graagte nog even voor me uit. O, gij luiaard hoor ik menigeen al mompelen. Misschien hebt u wel gelijk, hoewel... Ik slijt mijn dagen niet helemaal in ledigheid. De salonfietser in mij kiest nogal makkelijk voor de homeo -u weet wel: "video" of aanverwante bewegende beelden vanaf een of andere meer hedendaagse drager bekijken terwijl de benen de nodige omwentelingen maken op de binnenhuisfiets. En er valt wat te bekijken tijdens het lopende voorjaar...

Een korte BBC-serie over de Kelten en hun historie door de eeuwen heen. Boeiend en leerrijk tegelijk. Er komt weer wat bovendrijven vanuit mijn vroege studiejaren. Canvas en vrt.nu hebben aan mij een goede klant en afleveringen van om en bij de 60 minuten vallen perfect in mijn lichamelijk onderhoudsprogramma. De geschiedenis van Vercingetorix & Co wordt op deze manier weer vanonder het stof gehaald. En is het toeval of niet, maar net nu zitten die andere Kelten uit Boston ook volop in het aanbod. Niet te zien op tv één, wel via mijn NBA League Pass-abonnement en het computerscherm. De Celtics spelen in de eerste ronde van de NBA play-offs tegen de Bucks uit Milwaukee. En dat doen ze tot aan het gaatje. Spannende wedstrijd gisteren waarbij de Bucks de stand in evenwicht brachten (3-3) zodat er een beslissende "Game Seven" aan te pas gaat komen. Aangenaam vertier, en de tijd vliegt voorbij. Trainingsuurtje zit erop voor ik het besef. En dan moet ik snel nog een paar samenvattingen bekijken van de andere duels. NBA Play-offs... a way off life. En tussendoor een Champions League matchke, een laatste voorjaarsklassieker, een eerste kleine wielerronde en sinds deze week het onvermijdelijke WK Snooker in The Crucible. Zeg nu nog dat het geen drukke tijden zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten