dinsdag 20 juni 2017

The heat is on...

Keep calm... en las een pauze in. Dat dacht ik bij mezelf na al die basketbalgekte van vorige week. Het kwam bovendien geen minuut te vroeg. De warmte slaat toe, en in de aanloop naar een eerlang geplande ingreep doe ik het dus wijselijk heel rustig aan. Stel U mijn verbazing voor toen ik ruim een week geleden op deze blog al  boven m'n vroegere maandrecord aan bezoekers zat. Niet te doen, en allemaal begonnen met de massa reacties op Damjèn's prestatie in game 3 van de halve finale tegen de Antwerp Giants. Daarna volgde de heksenketel in Oostende en ook daarover had weer iedereen een mening. Wie dacht dat het basketbalhoofdstuk daarmee was afgesloten had het fout. Er volgde nog de beslissende fase in de NBA waar Golden State veel te gemakkelijk kampioen werd, en toen... verschenen de Belgian Cats op het toneel. Europees Kampioenschap in Praag. Snel op een rij: Montenegro en Rusland, die zelfs na een overtime, moesten er dag-op-dag in een heuse thriller aan geloven. Daarna kwam Letland, taaie struikelblok bij eerdere gelegenheden. Lange tijd op achterstand, en dan in Q4 erop en erover. Drie op drie en rechtstreeks geplaatst voor de kwartfinales. Dikke proficiat aan onze nationale basketbalmadammen. Ook aan de coaches die op een beschaafde manier en met respect hun troepen begeleidden. Zo kan het dus ook. En wij maar zweten ondertussen. Voor deze ouwe rakker staat nu alles in het teken van schaduw en verkoeling zoeken. We doen ons best, want het is nog niet gedaan verneem ik van de weermannen en -vrouwen. The heat is on...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten