zaterdag 27 februari 2016

Een amoreel luchtkasteel? Integendeel...!!!

Lapland was een voltreffer. Met de nodige dosis chance hebben we de noordelijke natuurwonderen mogen consumeren. Gelukkig. Ook de korte serie hier bij MMMP werd blijkbaar geapprecieerd door mijn hooggeacht publiek: veel lezers, -innen en -essen met daar bovenop een hele reeks fijne reacties. Waarvoor dank.
Daarna was het echter tijd om weer met beide voeten in de dagdagelijkse realiteit te landen. Hoewel dat tot een absoluut minimum  werd beperkt. Na een dag bekomen op eigen Polderbodem reden we al terug naar Amsterdam. Voor een avondje Kleine Komedie met het grote Kommilfoo. Da's net iets meer dan alledaags.

Ik maak niet graag vergelijkingen, maar ze staan hoog bovenaan mijn lijst van podiumkunstenaars. Binnen hun eigen repertoire is het dan weer moeilijk om een rangorde op te stellen. De nieuwste SCHOFT past niet meer in een rij van vergelijkbare voorstellingen omdat het concept zo helemaal anders is. Euhhh??? Kommilfoo da's toch Mich & Raf en dan een verhaal met liedjes. Ja, maar deze keer geen afgesloten verhalencyclus. Integendeel:het is eerder een opeenvolging van losse anekdotes en aparte scènes. Dat het goed, neen correctie: dat het zéér goed was staat buiten kijf. In de Nederlandse Theaterkrant, op De Redactie.be bij Weekly.nl  en in FocusKnack sparen ze hun lofbetuigingen niet. En dan beperk ik mij tot een korte greep uit de eerste recensies. Ik wil er mij met graagte bij aansluiten.  Mich & Raf, jullie zijn gewaarschuwd: heer Polo was erbij op de try-out in Boom, tijdens de première-reeks in Amsterdam, en is stijvelijk van plan nog een paar keer op te duiken in jullie publiek. Waar en wanneer? Dat weet ik nog niet, maar ik zag wel dat het goed was en dus voor herhaling vatbaar. Eerst ga ik binnenkort een achterstand wegwerken, een gat in mijn cultuur opvullen: een solo van Mich ontbreekt nog in mijn theatrale bucketlist en dus zit ik binnenkort in de Arenbergschouwburg voor zijn Duizend man sterk. Even benieuwd als steeds!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten