woensdag 22 juli 2015

Terug aan de blog-slag...

Het is hier 'even' stil geweest. Dat is het minste wat ik ervan kan zeggen. Een 'valse' heropstart moeten velen onder U gedacht hebben: "Willen en niet meer kunnen..." Daar leek het sterk op, maar niets is minder waar. En dus denk ik net nu, één maand na de lancering, deze MMMP-blog écht op gang te schieten. Na drie weken absolute stilte voel ik mij verplicht tot een woordje uitleg. Ik ben ooit het noorden kwijt geweest. Meer dan eens zelfs. Welnu, heer Polo heeft de afgelopen weken ruim de tijd genomen én de gelegenheid gehad om dat terug te vinden. Het Noorden!! En hoe...?!!

Zij die MMP het voorbije decennium gevolgd hebben weten dat La Pola, de sterke vrouw die achter mij staat, een haast bovenaards talent bezit om mooie reizen te organiseren. Zij heeft het dus weer eens gedaan: een 17-daagse rondrit door Lapland.  Twee weken boven de noordpoolcirkel. Tien dagen het licht nooit uit. Schitterende ervaring. En ondertussen twee kapen op het programma: de Noordkaap zelve en eigenhandig de 64 ronden. Het was me wat: "Some of you will need me, but most of you did feed me (with lots of congrats and wishes)... Now I'm sixty-four !!"

De foto's worden vanaf morgen geselecteerd en opgeschoond waar nodig. Tussendoor vlooi ik mijn notaboekje uit om het akkefietjes-kaf van het verhaal-koren te scheiden en begin ik aan een kladversie van het reisverslag. Hopelijk lukt het U de komende dagen in schuifjes een verteerbare weergave van onze trip voor te schotelen. Hierbij al een beeld van het bewuste boekje: meer details over de inhoud volgen later...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten