dinsdag 30 juni 2015

Ter afronding...

Einde schooljaar. Mijn laatste in actieve dienst is weeral vier jaar geleden. Het was, als mijn geheugen mij niet in de steek laat, zoals steeds een hele lange dag. Finaal werd er toen ook een kroon op het werk gezet die nog meerdere dagen recuperatie eiste en naar goede gewoonte al een stuk van de welverdiende vakantietijd in beslag nam. Waar is de tijd? 'Ze' gaan het nu niet met minder doen. Ben ik zeker van: met deze weersomstandigheden wordt het een lange zwoele nacht. Goeie muziek, lekker eten en voldoende drank. De klassieke ingrediënten om er een geslaagd eindejaarsfeest van te maken. Twee maanden zonder al die collega's is een eeuwigheid en dus moet er nog lang bijgekletst worden. Tot in de vroege uurtjes...

Hopelijk koelt het dan wat af, want er staat ons nog een serie bloedhete dagen te wachten. Vandaag was het al behoorlijk warm. Géén weer om blogs te schrijven en al helemaal niet om ze te lezen. Uw dienaar heeft een plekje in de schaduw opgezocht. Een drankje en een boek. Weinig om het lijf. Wat zegt U:"Dank je voor de broek?" Het is te warm voor een broek. En toch...
Het echt hete vuur ligt nu aan de Griekse schenen, hoewel wij het hier ook wel eens warm (zouden) kunnen krijgen. Van alle kanten komt men met de meest waanzinnige scenario's aandragen. Schuld en boete? Terecht of niet? Uiteraard is, zoals steeds, de gewone man/vrouw het kind van de rekening. Wat gaat er de komende dagen gebeuren? We kijken toe vanop de Europese rand van een afgrond...

Als afsluiter en uiteindelijke voltooiing van mijn 'Mededelingen'-project heb ik daarnet de laatste bijdragen van MMP afgedrukt en opgeborgen. Vier stevige classeurs. Zo staat het allemaal netjes te wachten om later op oerklassieke manier nog eens nagelezen te worden. Wel eerst even de koffers pakken, dat wordt de hoogste tijd... en bij terugkomst ruimte maken om mijn verleden nog een keer  door te nemen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten