vrijdag 2 augustus 2019

Coach Robert Marchant

EEN HEEL BIEZONDER iemand. Coach Robert Marchant heeft ons verlaten. Zoals de familie het laat weten "op zijn eigen speciale manier". Echt een monument in het basketwereldje, een icoon. Een man met veel verdienste en trofeeën. Zo gedreven en onderlegd in zijn basketkennis, een coach om "U" tegen te zeggen. Maar, voor zover ik hem mocht leren kennen, ook een heel integer man. Een fijn mens met aandacht voor wie zijn basketbalpad kruiste. Mocht ooit een tijdje zijn zoon Kenny in de ploeg hebben. Herinner me mijn eigen nervositeit als vader en moeder een wedstrijd kwamen volgen. Echt niet nodig want de grote coach Robert Marchant gaf steeds positieve feedback en is ongeweten ook een hele steun geweest in mijn leven aan de zijlijn. Tot en met die toevallige ontmoeting na een play-off wedstrijd in Oostende. Pas twee jaar geleden, en ja: je herkende me nog en had direct tijd voor een babbeltje. Stond met je echtgenote te wachten op Kenny die jullie naar huis zou voeren. Om af te sluiten nog dit: net als bij mijn grote voorbeeld en beste vriend Jef De Koster valt jouw sterfdatum samen met je verjaardag. Op zijn minst een biezonder gegeven.  Mocht je hem ergens tegenkomen, doe Jef de groeten van mij. RIP Coach Robert Marchant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten