maandag 3 december 2018

December it is ...

Heb mijn 'on hold'-passsage tijdens de voorbije week op redelijk aanvaardbare wijze kunnen invullen.  Soms is daar echt niet veel voor nodig. Een keuze maken heeft in dit geval tot een klein wonder geleid. Op bezoek bij eFWé viel mijn oog op een boek van Jon Krakauer: De Wildernis in. De gelijknamige film van Sean Penn is mij welbekend en de soundtrack met muziek van Eddie Vedder staat tussen de  favorieten en dus op de bovenste plank in mijn cd-kast. Wist wel dat ik het boek ooit gelezen had, maar wilde dat op uitleenbasis nog een keer doen. De 21 lessen voor de 21ste eeuw gaan tijdelijk aan kant en ik dompel mij bij thuiskomst meteen onder in het verhaal van Chris McCandless, aka Alex Supertramp. Ziet La Pola mij in de leeshoek zitten en gaat er bij haar een licht branden. Dat heb je toch al gelezen. Ja, maar nog eens kan geen kwaad, hé. Maar waarom heb je... blijkt dat hij bij ons ook in de boekenkast staat. Nu lees ik de vertaalde eerste uitgave uit 1997 Into the Wild by Jon Krakauer. Zelfde verslag, maar ik word nu nog meer geraakt door de hoofdstukken 14 en 15 waarin de schrijver een eigen solo-tocht beschrijft: De Stikine Ice Cap. Dat was ik totaal vergeten, staat dit wel in de heruitgave? Ja dus. Hoe gelukkig en tevreden kan je worden door een goed boek op het juiste moment opnieuw te lezen...

Dan zal van het ene ook het andere komen. December is neergestreken in de Polder, het jaar zit er bijna op. Een droog jaar, en dus mocht het hoognodig gaan regenen. Dat doet het nu al enkele dagen, en stilaan zullen de plassen en putten in het natuurgebied zich weer vullen. Voorlopig zijn we nog niet zover. En dus heb ik de fotograaf in mij nog eens kunnen verleiden om een stapje in de Polder te zetten, een stapje extra en deze keer tot een heel eind ín het Broekskot zelfs. Voor een andere kijk op de zaak, de Roerdomp links laten liggen, gewoonweg "into my wild"... 

We zijn begonnen aan de laatste maand. Met veel nieuws, maar dat leest U voorlopig wel via andere kanalen. Ik begin stilaan mijn FOTO TOP12 2018 voor te bereiden. En verder nog even 'on hold'...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten