donderdag 11 augustus 2016

Zilveren counter van Timmers...


Hier staat ie dan te blinken: Pieter Timmers. Vannacht tweede op de 100 m vrije slag, het koningsnummer van het langebaan zwemmen. Een knoert van een zilveren plak is zijn deel. Heel knap gedaan, en meteen een hoop frustratie van zich afgezwommen. Heeft vriend en vijand, en ook zichzelf verrast met dit resultaat. Het zelfvertrouwen was er wel, maar dan moet de prestatie er nog uitkomen ook natuurlijk. Vraag dat maar eens aan, ik noem zomaar iemand: Fanny Lecluyse. Zwemt onder dezelfde mirakelcoach als Timmers, en 20 jaar geleden Deburghgrave, zit ook in Rio, maar vindt het - met of zonder condooms - vast heel wat minder leuk in het Olympisch dorp. Nu goed: na gouden Greg en 'blauwe' Dirk hebben we er een zilveren Pieter bij. Mooi gecounterd vanuit de hele voorafgaande heisa...

Ondertussen wil ik U nog melden dat vandaag 11/08/2016 ook ten huize Polo de centrale verwarming is opgestart. Dit mag dan wel de oogstmaand heten, van 'zomeren' is er niet echt sprake. Ochtendgrijs met 11℃, een kletsnatte voormiddag met al niet veel betere 13,5℃. En nu halen we vlot de 14℃ onder een loodgrijze wolkendeken, mét regen. Voor vanavond vond ik gelukkig nog een laatste restje cognac. Misschien nuttig ik dat wel bij een knetterende open haard...? 'Herfst' lijkt mij meer gepast als benaming voor dit weerfenomeen. Guur herfstweer! Maar morgen wordt het weeral beter en ga ik naar het park... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten