dinsdag 8 mei 2018

Een potpourri van mijn dagelijks leven...

Wie te lang wacht om te bloggen dreigt helemaal in de knoop te raken. Straffer zelfs: hij of zij draait onvermijdelijk in de soep. Ik kan het weten, ik zit er midden in. Weersomstandigheden die niet te schatten zijn, een weekje zomer - vijf dagen herfst - en wederom een  tropische week waarin heer Polo zijn trappers dreigt te verliezen. Gebrek aan discipline. Totale overgave aan genot en laat de boel maar waaien. Waaien. Wind. Dat zou niet fout zijn, beetje verkoeling mag. Maar goed, er is een en ander de persoonlijke revue gepasseerd en het wordt andermaal schijte-moeilijk om te selecteren.  Zo stond ik vanochtend bij het slaapkamerraam met uitzicht op de Poldervijver en Peter Verhelst aan mijn zijde...

meeuwen, merels, eksters en een kraai
een late koekoek en 
zelfs enkele spreeuwen
maar van mezen is geen sprake meer

Ik smijt alles dan maar even op een hoopje: de Pjottr-wandeling in het Arboretum van Kalmthout. Was dat niet de internationale "dag van het naakt tuinieren"? Gewoon een beetje zonnen achter de haag kan toch ook? In mijn blootje... Maar goed, verder nu. De eerste ronde van de NBA Play-offs zit er al op en als ik binnenkort nog enigszins wil kunnen volgen dan wordt "kijken" vanaf nu wel een must. Op z'n minst 'condensed games'. Nog meer basketbal. Eerste ronde Nederlandse Play-offs met de serie tussen Leiden en Leeuwarden. Livestream en volledig kijken, tijd voor maken hé. Is ondertussen wel al achter de rug: 2-1. Paul Vervaeck gaat door met Leiden, Tony VdB mag zijn zomervakantie beginnen plannen. Proficiat Tony met de play-off deelname, succes gewenst aan Paul voor de volgende ronde tegen Zwolle. Ben ook de uitdaging aangegaan met mijn kleinzoons om nog eens aan de Latijnse woordenlijstjes te beginnen. Oei oei oei... Pater, filius, magister, regina, interdum, saepe, semper... Starten met Pegasus 1. Mag er ook nog interesse en plaats zijn voor Oud-Grieks in de middelbare school? En zou minister Crevits eventueel twee keer willen nadenken (!?) wanneer ze het nog eens over LO heeft in het onderwijs? Rik IV, onze wielrijdende buurjongen was aan de slag op de Hobokense 1 mei-wedstrijd voor nieuwelingen. Ik was erbij, op tijd en voor de juiste koers, en zag dat het goed was. Iedereen welkom op zijn Facebook-pagina. Maar dé rode draad - na de voorjaarsklassiekers - is en blijft het spel van de tikkende ballen, de longpots, de plants, de dubbele klossen, de lange en de korte band, de corner- en de middle-pot... het WK Snooker in Sheffield. Eindstrijd was Higgins - Williams (twee 'veteranen' allebei geboren in '75, Bieke!) werd 16-18. Ik mag ze graag bezig zien, de heren. Zonder zever, zonder VAR...

De finale van deze bijdrage speelt zich evenwel af in CC Merksem.  Katelijne dW, dochter van mijn makker Pjottr, kookt daar bij regelmaat voor artiesten en hun crew. Zij loodste mij binnen als sous-chef om mijn vrienden van KOMMIL FOO te verrassen. De surprise kwam echter van hun kant door voor een keer eens niet te komen eten voor het optreden. Toch was de ervaring van de backstage ontmoeting er niet minder om. Integendeel! Straf hoe relaxed die mannen naar zo'n voorstelling stappen en wat een prestatie ze dan weer afleveren.  Was het mijn zesde, of toch de zevende keer...? Ik mag ze graag bezig zien, de heren. Bis. En blij dat mijne chef het ook tof vond. Tof? Geweldig!!! Een echte binnenkomer, zoals alleen zij dat kan zeggen. Deze SCHOFT is "top"...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten